آغاز مسوولیت مدیرکل جدید کانون در سمنان

با برپایی یک آیین رسمی مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی و کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین از خدمات علی‌اکبر فراتی مدیرکل سابق و پیشکسوت کانون نیز با حضور علیرضا حاجیان‌زاده و جمعی از کارکنان و مربیان کانون استان،همچنین مسوولان استانی قدردانی شد.
 
مربیان کانون‌بهترین ‌اند
مدیرکل سابق کانون سمنان در این آیین که روز 26 آذر 1393 برگزار شد، در سخنانی گفت که  شش سال و 16 روز پیش در مراسمی (که بخشی از آن نیز در قالب نماهنگی به نمایش گذاشته شد)، کار خود را در کانون آغاز کردم و به خداحافظی اعتقادی ندارم همان طور که آن روز نیز گفتم ایستادن کار ما نیست و نباید متوقف شویم.
فراتی که مسوولیت را به مهدی جمال مدیرکل جدید تحویل می‌داد در ادامه، سرعت و سبقت را ضرورت حرکت در مسیر فرهنگ دانست و گفت این دو عامل در این مسیر ما را حسینی و الهی خواهد کرد.
مدیرکل سابق کانون که به جمع بازنشستگان می‌پیوندد، در پایان از مربیان کانون به عنوان بهترین مربیان یاد کرد.
 
فراگیری مهارت‌های زندگی نیاز امروز کودکان و نوجوانان  
مهدی جمال مدیرکل جوان این استان که حکم او به امضای مدیرعامل کانون رسیده است در نخستین سخنرانی رسمی خود بر اهمیت ترویج کتاب‌ و کتاب‌خوانی در کانون تاکید کرد و گفت: خوشبخت کسی است که به کتاب‌های و دوستان اهل کتاب دسترسی دارد.
وی که متولد 1354 و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مدیریت برنامه ریزی استراتژیک(MBA) از دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد است از تعامل و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود یاد کرد و درعین حال گفت نهادینه کردن مهارت‌های زندگی در میان کودکان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چرا که باید از کانون، خروجی‌های خوبی را به جامعه معرفی کنیم.
 
اعلام آمادگی استانداری برای حمایت از فعالیت‌های کانون
مدیرکل دفتر امور سیاسی و امور انتخابات استانداری به عنوان سخنران بعدی مراسم، با ابلاغ پیام تبریک و قدردانی استاندار سمنان از مدیران کل جدید و سابق استان و با بیان این که کانون در میان نهادهای فرهنگی مجموعه‌ای بسیار تاثیرگذار است یادآور شد که از ظرفیت‌های کانون باید به نحو مناسبی استفاده شود چرا که امروز شاهد هستیم کسانی برای در دست گرفتن افکار ملت‌ها به ویژه کودکان تلاش می‌کنند و مقام معظم رهبری نیز در حوزه‌ی تهاجم فرهنگی دارای دغدغه‌هایی هستند که آن را در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی در میان گذاشتند.
مهدی بندرآبادی گفت که کانون همواره به این دغدغه‌ها توجه می‌کند به ویژه این که برخی از نگرانی‌های مطرح شده، به صورت روشن به حوزه‌ی تولید محصولات فرهنگی و عروسک برای کودکان و نوجوانان باز‌ می‌گشت.
وی با بیان این که استانداری سمنان برای رشد و گسترش فعالیت‌های کانون و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان  این استان، اعلام آمادگی می‌کند اظهار امیدواری کرد که شاهد موفقیت‌های روزافزون کانون در سطح کشور و استان باشیم.
 
 بر قلب‌ها مدیریت کنیم
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این آیین علاوه بر ارایه‌ی تحلیلی با موضوع «تفکیک گروه‌های سنی اعضا و اقتضائات آن‌ها»، در بخش پایانی سخنان خود به تغییر مدیران استانی کانون اشاره کرد و گفت: مدیران جدید باید علاوه بر انظباط و اقتدار مبتنی بر کارشناسی، با مجموعه‌ی کارکنان و مربیان صمیمی باشند و بر قلب‌های آنان مدیریت کنند.
علیرضا حاجیان‌زاده ضمن قدردانی از خدمات علی‌اکبر فراتی مدیرکل سابق از وی به عنوان مدیری یاد کرد که سابقه‌ی درخشانی در کانون استان بر جای گذاشته است و اکنون این امانت را تحویل مدیرکل جدید می‌دهد.
وی مهدی جمال را فردی آشنا با فرهنگ، هنر و کانون دانست و یادآور شد که او در ستان سمنان نیز فردی شناخته شده است و می‌تواند ارتباط خوبی با مسوولان استانی برقرار کند.
در این آیین لوح قدردانی محمد زند وکیلی استاندار سمنان و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون به همراه هدیه‌ی آن‌ها همچنین هدایای همکاران کانون و لوح تقدیر آن‌ها به علی‌اکبر فراتی مدیرکل سابق کانون اهدا شد.
اعطای حکم انتصاب مهدی جمال مدیرکل جدید کانون، پخش نماهنگی از خدمات مدیرکل سابق، خوانش متنی از سوی یک عضو کانون برای قدردانی از فراتی، بخش‌های دیگر این آیین را تشکیل می‌داد و مدیرعامل کانون که محسن فضلی معاون فرهنگی و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون وی را در این سفر همراهی می‌کردند پس از این آیین به گفت‌و‌گو با مربیان و کارکنان کانون استان پرداخت و به برخی سوال‌های آنان پاسخ گفت.
مدیران کل آموزش و پرورش، حج و زیارت، سازمان تبلیغات اسلامی و برخی از مسوولان استانی و شهری نیز در این مراسم حضور داشتند.