وعده‌های رسانه‌ای مدیران کانون مستحکم باشد

مدیرعامل از مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست که در ارتباطات‌ رسانه‌ای خود به استحکام خبرهایی که بیان می‌کنند، توجه بیشتری نشان دهند.

علیرضا حاجیان‌زاده در آیین معرفی سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین‌‌الملل کانون با بیان نمونه‌هایی از وعده‌های برخی مدیران کانون در گفت‌و‌گو با رسانه‌های جمعی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغ باید دارای استحکام باشد و سخنان امروز ما حرف‌ها و وعده‌های گذشته ما را نقض نکند در عین حال روابط عمومی نیز باید از این امر مراقبت و مدیریت کند.
وی با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به فعالان این عرصه در کانون، کار روابط عمومی را پرحجم، متنوع و پرفشار توصیف کرد و گفت عمل به وظایف روابط عمومی محدود به مکان و زمان مشخصی نیست و همکاران ما وقت و بی‌وقت در محل کار خود حضور دارند.
مدیرعامل کانون که در این مراسم مجتبی دانشور را به عنوان سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل معرفی‌می‌کرد از خدمات و همراهی‌های محسن حموله مدیرکل سابق قدردانی کرد و افزود: از تجربه‌های وی در میدان جدیدی در کانون استفاده می‌کنیم.
حموله ماه گذشته به عنوان مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون منصوب شد.
مدیرعامل کانون در این مراسم که در محل اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و با حضور مهدی باقری معاون تولید و فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع و همکاران این اداره برگزار شد، به یادآوری چند دیدگاه خود درباره‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل در کانون پرداخت و گفت: اگر این مجموعه را پل ارتباطی بین دستگاه و افکار عمومی بدانیم باید کانون به مردم به خوبی معرفی شود و در مقابل نگاه‌ها و نقدها و مطالبات مردم نیز با استفاده از سازو‌کارهای علمی و افکارسنجی شنیده شود و این ارزیابی‌ها در اختیار مدیران قرار بگیرد، آن‌گاه روابط عمومیِ کامل‌تر و پویاتری خواهیم داشت.
حاجیان‌زاده با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، روابط‌عمومی را مصداق تحقق شعار هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت دانست و تاکید کرد که این امر وقتی محقق می‌شود که فهم مشترک بین افکار عمومی و دستگاه‌ها ایجاد شود، هم مردم، ما را خوب بشناسند و هم دستگاه خواسته‌های مخاطبان خود را بفهمد و برای آن برنامه‌ریزی کند.
مدیرعامل کانون در همین حال کارکنان یک دستگاه را بخشی از مخاطبان آن سازمان عنوان کرد و یادآور شد که این فهم مشترک باید بین مسوولان و کارکنان یک دستگاه نیز ایجاد شود. در درون کانون نیز ما به این هم‌دلی و هم‌زبانی نیازمند هستیم و روابط عمومی با کمک مدیران و با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند فضایی بانشاط و پرامید و سرشار از صفا و صمیمیت در بین همکاران ایجاد کنند و در مقابل حاشیه‌سازی‌ها و التهاب‌های احتمالی را مدیریت کنند.
به اعتقاد حاجیان‌زاده روابط عمومی در عین حال باید مراقب خود نیز باشد تا چنین حاشیه‌هایی به درونش راه پیدا نکند که خوشبختانه روابط عمومی کانون از این حاشیه‌ها مبراست.
بخش دیگر سخنان مدیرعامل به بخش بین‌الملل کانون اختصاص داشت و حاجیان‌زاده جنس ارتباط‌های این بخش را کاملاً تخصصی عنوان کرد و گفت در این بخش نیز خوشبختانه کانون از جایگاه و اعتبار بین‌المللی بالایی برخوردار است.
وی همچنین تصریح کرد: تعبیرم از مدیریت کانونی ایجاد صفا و صمیمیت در کنار تدبر، اقتدار و مدیریت است.
حاجیان‌زاده از دانشور سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل به عنوان مدیری یاد کرد که از تجربه‌ی بسیار خوبی در این عرصه برخوردار است و در مدتی که به عنوان مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری فعالیت می‌کرد تعهد و علاقه‌ی سازمانی بالایی را از خود نشان داد.
مهدی باقری معاون تولید فعلی و مدیر اسبق روابط عمومی کانون نیز در این نشست تصریح کرد که روابط عمومی جایی است که کارکنانش نه با ابزار و امکانات بلکه با عشق کار می‌کنند و روابط عمومی کانون در این سال‌ها با پشتکار فراوان و مدیریت مناسب به نقطه‌ی خوبی رسیده و شاهد رشد و بالندگی آن هستیم.
مجتبی دانشور سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز با اشاره به ارتباط با این مجموعه در هشت ماه حضورش در کانون اشاره کرد و گفت: فضای این مجموعه را بسیار مثبت، پرکار و پرانرژی دیدم و امیدوارم بتوانیم با کمک هم راه را ادامه داده و افق‌های روشنی را مثل گذشته پیش روی کانون قرار دهیم.
محسن حموله مدیرکل سابق نیز با بیان این که قدم‌های خوبی با کمک همکاران برداشته شده و البته کارهای زیادی هم باقی مانده است، اظهار امیدواری کرد در ادامه مسیر و در فضایی صمیمی، افق‌های جدیدی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رقم بخورد.
در این مراسم همچنین از سوی مدیرعامل کانون حکم سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و لوح تقدیر مدیرکل سابق در اختیارشان قرار گرفت و در عین حال هدایایی از سوی همکاران این اداره کل به حموله مدیرکل پیشین تقدیم شد.