مراقبت ویژه و وقت گذاری برای بچه ها ،سخت ترین کار اولیا است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،صبح روز سه شنبه 4 آذر 93 دومین نشست تخصصی  آموزشی و توجیهی والدین  اعضا شرکت کننده کلاس های پیش دبستانی برگزار شد .
علی رضا جلالی مدیر کل کانون و مدرس این کلاس که هر دو ماه یک بار برای والدین اعضا کلاس های پیش دبستانی برگزار می شود؛ در سخنانش خطاب به والدین گفت  :
والدین باید نیاز های شخصی و اجتماعی کودکان را شناسایی کنند و ادامه داد برداشت های والدین از نیاز های کودکان دو گونه است  :برداشت های والدین یا نیاز های واقعی کودکان است  و یا نیاز های کاذب آنان ،لذا تشخیص و تفکیک این دو نوع برداشت خیلی مهم است و والدین باید نیاز های فرزندانشان را به درستی شناسایی کنند .
جلالی در دنباله صحبت هایش گفت :
ما در کانون به کودکان می آموزیم که از قرار گرفتن در موقعیت های جمعی لذت ببرند .
وی با اشاره به هوش ،جنبه های آن و نحوه ی پرورشش گفت :
همواره والدین و اولیای تربیتی باید کودکان را به سئوال کردن و پیدا کردن جواب  مناسب از راه درست ترغیب کنند .
مدیر کل کانون ،قابل فهم بودن و کاربردی بودن آموزش ها را با توجه به زمان و مکان قرار گرفتن کودکان ضروری دانست و ادامه داد :
مراقبت ویژه و وقت گذاری برای بچه ها سخت ترین کار اولیا است که متاسفانه در دنیای مدرن امروز از آن غافل شده اند .
این مقام مسوول در تشریح فعالیت های مربیان کانون توسعه مهارت ها علی الخصوص مهارت مشاهده کودکان را که شامل تقویت تمام حواس می شود محور فعالیت ها در کانون  دانست و ادامه داد :
ما و همکارانمان تلاش می کنیم این مهارت ها را با استفاده از محیط اطراف و کلاس های مختلف نقاشی ،سفالگری ،کاردستی ،بازی و سرگرمی  و ... به کودکان آموزش دهیم .
میترا فرهادیان مسوول مرکز مجتمع کرج نیز هدف از اجرای این سلسله نشست ها را برقراری ارتباط والدین با مرکز و آشنایی آن ها با شیوه های صحیح تربیت فرزندان و برگزاری کلاس ها دانست .
 لازم به توضیح است مهری فلاح معاون فرهنگی و تعدادی از کارشناسان نیز در این نشست حضور داشتند .