موفقیت تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان ایران در کره جنوبی

<DIV style="FONT-FAMILY: Tahoma; DIRECTION: rtl; FONT-SIZE: 8pt" align=justify><FONT size=2>&nbsp;تصو&#1740;رگران ا&#1740;ران&#1740; کتاب‌ها&#1740; کودک و نوجوان به موفق&#1740;ت&#1740; قابل توجه در مسابقه ب&#1740;ن الملل&#1740;ِ Cj کره جنوب&#1740; دست &#1740;افتند.</FONT></DIV>

 تصویرگران ایرانی کتاب‌های کودک و نوجوان به موفقیتی قابل توجه در مسابقه بین المللیِ Cj کره جنوبی دست یافتند.
 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه از دوسال پیش در دو بخش کتاب‌های چاپ شده و آثار تصویرگری چاپ نشده در کره جنوبی برگزار می‌شود و علی‌رغم نوپا‌‌ بودن با استقبال ناشران و تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان روبرو شده است.
 در مسابقه امسال و در بخش تصویرگری اثر "شکارچی آهو" کار نرگس محمدی از ایران ابتدا در میان 50 اثر برگزیده و پس از آن به عنوان یکی از 5 اثر برنده نهایی مسابقه انتخاب شد.
 در این بخش علاوه بر این اثر آثار هنرمندان ایرانی به نام‌های راشین خیریه، پریسا محمودی، علیرضا گلدوزیان، حسن عامه‌کن و مرتضی زاهدی در میان 50 اثر منتخب این رقابت هنری قرار گرفت.
 در همین حال در بخش کتاب‌های چاپ شده نیز کتاب "این همه تلق و ملق" از انتشارات کانون به تصویرگری علیرضا گلدوزیان در شمار 50 کتاب برگزیده این بخش معرفی شد.
 این مسابقه در سه مرحله برگزار می‌شود که امسال از میان 600 عنوان ارسال شده ابتدا 100 اثر در مرحله اول انتخاب و در مرحله دوم نیز با داوری مجدد، 50 اثر برگزیده انتخاب شد تا در پایان 5 اثر به عنوان برنده نهایی مسابقه معرفی شوند.
 همچنین برگزار کنندگان این مسابقه همه ساله کتابچه‌ای را شامل 100 اثر منتخب منتشر می‌کنند.
 گفتنی است کانون در این مسابقه علاوه بر ارسال آثار تصویرگران کتاب‌های کودک و نوجوان سه کتاب خود را نیز در این رقابت شرکت داده بود.
 این کتاب‌ها پس از برگزاری مسابقه در اختیار نمایشگاه و کتابخانه مرکزی کره و در معرض دید ناشران و عموم مردم قرار می‌گیرد.