بهرام عظیمی: جشنواره پویانمایی ویترین خوبی برای ارایه آثار جوانان است

عضو هیات داوران بخش مسابقه ایران هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با اشاره به حضور آثار خوب در این دوره از جشنواره اظهار کرد: شرکت کنندگان به ویژه جوانان تلاش خودشان را کرده‌اند و جشنواره ویترین خوبی برای ارایه آثار آن‌ها است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «بهرام عظیمی» از اعضای هیأت داوران بخش مسابقه ایران هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره کیفیت آثار این دوره از این رویداد هنری گفت: در جشنواره پویانمایی امسال، نسبت به جشنواره های مختلف سال‌های گذشته که در آن ها حضور داشتم، آثار فوق‌العاده و خاص به تعداد انگشتان دست دیدم.
وی ادامه داد: کارهای شاخص در این دوره از جشنواره کم بود اما می‌توانم بگویم فیلم های خوب زیاد داریم. شرکت کنندگان به ویژه جوانان تلاش زیدی از خود نشان داده‌اند.
عظیمی با بیان اینک ه در چند سال اخیر افت کلی در جریان انیمیشن سازی کشورمان مشهود است، درباره تاثیر کاهش کیفیت فیلم ها بر کیفیت جشنواره ای مختص به این هنر، تاکید کرد: من و دیگر اعضای هیات داوری سخت گیری خودمان را داشتیم و کارهایی هم که مورد ارزیابی قرار گرفتند، جزو بهترین ها هستند.
این کاریکاتوریست و نقاش در ادامه افزود: داوری در هر شرایطی سخت است. امسال هم با این شرایط سخت ترین داوری عمرم را انجام دادم چراکه فیلمی که در این دوره جایزه بگیرد، ملاکی برای فیلمسازان در دوره بعدی می شود و همین مسئله کار ما را سخت کرد. اگر سال های گذشته از میان 30 فیلم شاخص 10 فیلم برگزیده می شدند، امسال این انتخاب از میان 20 فیلم انجام خواهد شد.
کارگردان فیلم بلند انیمیشن «تهران 1500» درباره علل این افت کیفی توضیح داد: افت کیفی فیلم‌ها دلایل مختلفی دارد، اما مهم تر از همه مساله مالی و بودجه برای ساخت اثر است. فیلمسازان ما زمانی که با هزینه های شخصی فیلم می‌ساختند، بهتر کار می‌کردند اما با وجود کمبودهای مالی و مراجعه به تهیه کنندگان، آن قدرها هم مسایل مالی تامین نمی‌شود و نمی‌توان بهترین کار را ارایه داد.
براساس این گزارش، هفتمین جشنواره پویانمایی تهران از 15 تا 19 اسفند هم زمان در تهران، مازندران و همدان برگزار می‌شود.