هدف نقد و بررسی آثار، ظرفیت‌سازی و ارتقای کیفی تولیدات انیمیشن ایران است

«امیر مسعود علمداری» گفت: جلسات نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره پویانمایی به منظور انتقال نوآوری‌ها و تکنیک‌های به کار رفته به سایر هنرمندان و ظرفیت‌سازی برای نقدپذیری و ارتقاء کیفی تولیدات انیمیشن ایران برپا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «امیر مسعود علمداری»؛ مدیر جلسات نقد و بررسی فیلم‌های هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران اظهار کرد: این جشنواره پس از گذشت شش دوره، مهمترین رویداد در عرصه انیمیشن ایران و یکی از جشنواره‌های مطرح جهان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به افزودن بخش برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم‌های این جشنواره گفت: انیمیشن ایران طی‌ سال‌های اخیر وارد عرصه‌ای تازه و گسترش کمی شده است و برای دست‌یابی به کیفیت مورد قبول می‌تواند از تحلیل و نقد آثار برگزیده خود استفاده‌های مفید داشته باشد.
فیلم‌نامه نویس «تهران 1500» در پایان هدف از این جلسات را معرفی آثار و عوامل تولید آن‌ها، دانست و افزود: این جلسات به منظور انتقال نوآوری‌ها و تکنیک‌های به کار رفته به سایر هنرمندان و ظرفیت‌سازی برای نقدپذیری و ارتقاء کیفی تولیدات انیمیشن ایران برپا خواهد شد.
براساس این گزارش، نشست نقد و بررسی آثار بخش مسابقه ایران طی روزهای برپایی جشنواره در سالن شماره 3 سینما فلسطین هر شب ساعت 22 برگزار می‌شود که در روز اول جشنواره، اولین نشست به نقد و بررسی انیمیشن بلند «قلب سیمرغ» ساخته وحید نصیریان (در بخش خارج از مسابقه) اختصاص دارد.
براساس این گزارش، هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در بخش‌های «مسابقه ایران»، «مسابقه دانشجویی ایران»، «مسابقه بین‌الملل»، «مسابقه دانشجویی بین‌الملل»، «نمایش ویژه»، «چشم‌انداز» و «فیلم‌های بلند» طی روزهای 15 تا 19 اسفند توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران و هم‌زمان سه استان مازندران، همدان و البرز برگزار می‌شود.