کد خبر: 200278
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
معرفی میزبانان جشنواره‌های منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون

میزبانان جشنواره‌های منطقه‌‌ای نمایش عروسکی مراکز فرهنگی،‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون، در جلسه‌ی سیاست‌گزاری چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون، استان‌های گیلان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و اصفهان به ترتیب به عنوان میزبانان جشنواره‌های منطقه‌ای کانون در مناطق 1 تا 5 تعیین شدند.
این جشنواره‌ها طی روزهای 15 تیر تا 4 مرداد در این استان‌ها برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان رقابت‌های استانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
در جلسه‌ی سیاست‌گزاری چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون با حضور مدیرعامل و مدیران کانون، محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون به سهمیه‌ی استان‌ها در جشنواره‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته سهمیه‌های استان‌ها بر اساس مشارکت و فعالیت آنان در عرصه‌ی نمایش تعیین می‌شود نه تعداد مراکز کانون، به این معنی که به ازای هر 7 نمایش اجرا شده در مرحله‌ی استانی یک نمایش به مرحله‌ی منطقه‌ای راه می‌یابد.
وی طرح اعزام کارشناس ناظر از سوی کانون به جشنواره‌های استانی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و گفت این اقدام بازتاب خوبی در میان مراکز کانون داشته است.
در ادامه‌ی این جلسه سید صادق رضایی مدیر عامل کانون نیز ضمن اظهار رضایت از روند پیشرفت برنامه‌های چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی، اعزام کارشناس ناظر به استان‌ها را نشانه‌ی ارزش‌گزاری کانون به کار مراکز دانست و گفت: همکاران کانونی با این اقدام متوجه شده‌اند که ستاد کانون تنها به مرحله‌ی کشوری جشنواره اهمیت نمی‌دهد و فرآیند نمایش در مراکز نیز برای سیاست‌گزاران کانون از اهمیت زیادی برخوردار است.
انتخاب داوران از میان کارشناسان و صاحب‌نظران کانونی با توجه به فضای خاص تربیتی حاکم بر کانون و دعوت از سه گروه و چند میهمان خارجی برای شرکت در جشنواره کشوری از جمله خبرهایی بود که مدیر عامل کانون در این جلسه به آن اشاره کرد.
در این جلسه همچنین مقرر شد که میزبان کشوری چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون بر اساس آمادگی استان‌ها برای برگزاری این رویداد فرهنگی انتخاب شود.
این دوره‌ی جشنواره به اجرای نمایش‌های کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون سراسر کشور اختصاص دارد.
گفتنی است در پایان این جلسه روند پیشرفت فراخوان اولین جشنواره تولیدات نمایشی کانون ویژه‌ی نمایش‌های بزرگ‌سالان برای کودکان مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که 174 متن نمایشی در اختیار دبیرخانه قرار گرفته و در بخش مقاله‌ها نیز 23 عنوان مقاله از میان 40 اثر مورد قبول واقع شده است.