کد خبر: 201962
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
کانون پیشگام تولید فیلم‌های رضوی در کشور می‌شود

برگزار کنندگان جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) از ساخت فیلم آقای مدیر و ورود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عرصه‌ی فیلم‌سازی رضوی قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون، در جلسه کمیته برنامه ریزی دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در مشهد مقدس، برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی دغدغه‌ها و گلایه‌های خود را پیرامون کمبود منابع و فقدان حتی یک اثر فاخر سینمایی بلند با محوریت فرهنگ رضوی ابراز و از آغاز ساخت فیلم آقای مدیر توسط کانون به کارگردانی حسن آقا کریمی به عنوان یک اثر هنری فاخر در ترویج فرهنگ رضوی استقبال کردند.

سازندگان این فیلم امیدوارند این اثر را در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دو سالانه فیلم رضوی به نمایش بگذارند.
در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار کننده جشنواره و به ریاست محمد مهدی فداکار معاون اداری، مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر مقدس مشهد برگزارشد همچنین راه اندازی و فعالیت‌های موثر کمیته تدوین منابع رضوی توسط مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل کانون ـ طی چند ماه اخیر ـ مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
در ادامه‌ی این جلسه با تحلیل و بررسی کلیه جشنواره‌های موضوعی استان‌ها و آسیب شناسی‌های لازم یک‌بار دیگر با توجه به حضور موفق و موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وعملکرد کارگروه و کمیته کودک و نوجوان مسوولیت این کمیته جشنواره به کانون به ریاست سید صادق رضایی رییس هیات مدیره و مدیر عامل کانون مجدداً سپرده شد و سایر برنامه‌های موضوعی هشت‌گانه این کمیته نیزبه تصویب حاضران رسید.
 بر این اساس کانون در دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن عهده‌داری مسوولیت کمیته کودک و نوجوان بار دیگر  جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی رضوی، یک تصویر از یک حدیث رضوی، کتاب‌سازی رضوی، قصه‌گویی بین‌المللی، پژوهش‌های رضوی،‌ نام‌ها و نشانه‌های رضوی ونشریه نگاری رضوی را به ترتیب دراستان‌های خراسان رضوی، قم،‌ سیستان و بلوچستان، مازندران، تهران، آذربایجان غربی و فارس برگزار می‌کند.
مسابقه کتاب‌خوانی اینترنتی رضوی نیز با تصویب کمیته برنامه ریزی دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)  به صورت بین‌المللی و در حوزه کودک و نوجوان توسط روابط عمومی و بین‌الملل کانون برگزار خواهد شد.
گفتنی است فیلم‌برداری فیلم آقای مدیر به کارگردانی حسن آقا کریمی و با فیلم‌نامه‌ای از غلامرضا حیدرنژاد از روز اول آبان با مضمونی رضوی در سربیشه استان لرستان آغاز شده است.
 آقای مدیر داستان آموزگار یک مدرسه است که در راه سفر به مشهد مقدس از دانش‌آموزانش می‌خواهد هرکسی نامه‌ای برای امام رضا بنویسید تا او این نامه‌ها را به مشهد ببرد اما در نهایت به دلیل ایجاد مشکلی نمی‌تواند به مشهد برود و تمامی نامه‌ها را به بچه‌ها بازمی‌گرداند به جز نامه‌ای که بر روی آن نام کسی نوشته نشده است...