چهارمین کارگاه پویانمایی با حضور سروش دیانتی در بوشهر

با حضور 45 هنرجو، چهارمین کارگاه پویانمایی زیر نظر سروش دیانتی از انیماتورهای برجسته کشور در بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، از 17 تا 19 بهمن ماه 45 هنرجو متشکل از 15 مربی و 30 عضو کودک و نوجوان از سراسر استان به مدت 24 ساعت طی چهارمین کارگاه پویانمایی با جدیدترین روش های ساخت عروسک های متحرک و تولید یک اثر متحرک آشنا شدند.
در ابتدای این کارگاه آموزشی، زکیه امیرپور مدیر کانون و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارکه فجر استان بوشهر برگزاری چنین دوره هایی را باعث توانمند شدن اعضا و مربیان استان و ایجاد نشاط و تحرک بیشتر در مراکز دانست و گفت: هنر پویانمایی، یک هنر جذاب و تاثیرگذار است که باعث تفکر بیشتر در بین اعضا و مربیان کانون و ایجاد خلاقیت می شود.
مدیر کانون استان بوشهر ارتقا کیفیت و تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره پویانمایی موج را از تاثیرات مثبت این دوره ها دانست و بیان کرد: برگزاری منظم این دوره ها باعث خلق آثار ارزشمند پویانمایی در استان و تبدیل آن به یک قطب مطرح در کشور خواهد شد.
در پایان این دوره سه روزه سروش دیانتی طی مصاحبه با روابط عمومی کانون به تشریح دوره پرداخت.
مدرس دوره گفت: در ابتدا به صورت تئوریک هنرجویان در جریان روش های تولید انیمیشن قرار گرفتند؛ سپس به کمک نقشه و استفاده از سیم آهنی ساخت اسکلت و دست عروسک را آغاز کردند.
در مرحله بعد با استفاده از خمیر مودوریت   (Modorit)سر عروسکها طراحی، ساخته و به کمک آب جوش پخته شد. سپس با استفاده از ابر، سگک خیاطی، آهنربا و چسب لاتکس بدن عروسک ها تکمیل شد.
در مرحله آخر نیز با استفاده از رنگ آکریلیک و مواد دیگر آثار رنگ آمیزی و تکمیل شد که در کلیه این مراحل هنرجویان عزیز با کیفیت خوب کار خود را به اتمام رساندند.
وی افزود: در پایان دوره، هنرجویان با روش های متحرک سازی و فیلمبرداری، نورپردازی، فیلم های عروسکی و ... آشنا شدند.
محمد علی یزدان شناس کارشناس هنری کانون و دبیر جشنواره موج نیز از برگزاری موفق این دوره خبر داد و افزود: با وجود هزینه بالای برخی از ملزومات ساخت انیمیشن، با مساعدت و همراهی مدیر استان و دوستانمان در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان توانستیم این دوره را در سطح بسیار خوبی برگزار کنیم که این آموزش ها توسط مربیان به کلیه مراکز استان انتقال یافته و بدون تردید در آینده نزدیک شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.
یزدان شناس افزود: از ظهر 19 بهمن ماه اکران اختصاصی آثار جشنواره به پایان رسیده و داوران جشنواره در حال داوری آثار می باشند، از ساعت 15 امروز نیز با حضور جواد رمضانی از انیماتورهای برجسته استان در محل سینما کانون نشست تخصصی با عنوان؛ «زمانبدی در انیمیشن» برگزار خواهد شد.