کد خبر: 206200
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
مدیر مرکز ملی اسیتج ایران: تئاتر انسان‌ساز و شوق‌انگیز است

تئاتر با تمام صفا و بخشندگی‏‌ اش ما را به صحنه‏ ای کشانده است که بی‏ شباهت به زندگی نیست؛ تئاتر انسان ساز و شوق انگیز است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مرکز ملی اسیتج ایران با انتشار پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر برای کودکان و نوجوانان افزوده است: در این عرصه اگر صاحب هر جایگاه یا موقعیتی هستیم و یا هر نقشی داریم باید از تئاتر کودک و نوجوان حمایت می‌کنیم.
صدیقه حسن‌زاده با بیان این‌که بیایید به تئاتر کودک و نوجوان بیاندیشیم اظهار داشته است: به دور از دغدغه‏های حاشیه ساز کاری، دور از هیاهوی جشنواره‏ها و اجراهای عمومی، باورکنیم که در مسیر خدمت به کودکان و نوجوانان، راه‏های تاریک برای‌مان روشن و گذرگاه‏های سخت هموار خواهند شد.
وی افزوده است: بیایید بیاندیشیم که چگونه رویاهای کودکانه را با کودکان این خاک به اشتراک بگذاریم و چگونه پاسخ چراهای بسیار کودکان یا سوالات بی پاسخ نوجوانان را کشف کنیم.
مدیر مرکز ملی اسیتج با بیان این‌که حرف‏های بسیار در این مجال از ذهن می‏گذرد تاکید کرده است: بیاندیشیم که چگونه کودکان حاشیه‏نشین، یا حتی کودکان برج نشین تئاتر ببینند.
حسن زاده با تاکید بر این‌که در روزگاری که بهانه‏های بسیار برای زیستن و تلاش برای خوب زیستن یعنی زیستن عاشقانه است؛ افزوده است: تئاتر و از آن مهم‌تر کودک و نوجوان، می‌تواند بهانه‌ا‏ی برای کار کردن عاشقانه باشد.
وی با اشاره به این نکته که چگونه پاسخ چراهای بسیار کودکان یا بسیاری سوالات بی پاسخ نوجوانان را کشف کنیم؛ افزوده است: رستگاری بزرگی است که به عنوان بخشی از بدنه فرهنگ این مرز و بوم در مسیر پرورش خلاقیت نسل‏های بعدی و بازنمایی آن‌چه در پیشروی آن‌ها موثر است، تلاش ‏کنیم.
برنامه‌های روز جهانی تئاتر کودک ونوجوان در ایران روز چهارشنبه 23 فروردین 1391 صبح و بعد از ظهر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.