از دست دادن "نهضت حجت‌اللهی" برای کانون ضایعه‌ی فرهنگی دردناکی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با انتشار پیامی ضایعه درگذشت نهضت حجت‌اللهی مربی مسوول مرکز شماره 7 کانون شهر اراک را ضایعه‌ی فرهنگی دردناکی توصیف و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی در این پیام با اشاره به این که دست تقدیر در آستانه‌ی مراسم قدردانی از مربیان نمونه کانون یکی از مربیان کانون را از ما جدا و به خدا رساند تاکید کرد: خواهر عزیزم خانم نهضت حجت‌اللهی که در سال 1384 به عنوان یکی از مربیان نمونه کانون مورد تقدیر قرار گرفت به‌حق یکی از عزیزانی بود که در نام و نشانش حجت و نشانه‌ای الهی را می شد به تماشا نشست. الهیات فقط رشته‌ی دانشگاهی‌اش نبود، نجابت چهره، ایمان قوی در کارو مسوولیت، توفیق در تربیت اعضا، حسن سلوک با همکار، همه و همه تبلوری از الهیات در وجود نازنینش بود.
وی در ادامه با آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان آن مرحوم و تمامی اعضای خانواده کانون به ویژه در استان مرکزی و نیز اعضای مرکز شماره 7 اراک، این مصیبت را به همسر وی که درد دیدن پرپر شدن همسرش را تا ابد در سینه خواهد داشت و دردانه‌‌‌‌‌‌‌ی پنج ساله‌اش سارینا خانم، تسلیت گفته است.
نهضت حجت‌اللهی مربی مسوول کانون که 11 سال سابقه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان شهر اراک را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده است صبح روز 11 اردیبهشت در حالی که به محل کار خود می‌رفت در حین عبور از کمربندی امام علی(ع) این شهر در منطقه داوران با یک خودروی عبوری تصادف کرد و مقابل چشمان همسرش جان به جان آفرین تسلیم کرد.
در مراسم تقدیر از مربیان نمونه کانون که روز 12 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار شد از این همکار فرهنگی نیز نام برده شد و مدیرعامل کانون در سخنان کوتاه خود با اشاره به کلام معصوم(ع) یادآور شد که کسانی که برای علم آموزی پای از خانه بیرون می‌گذراند اگر کشته شوند مقام آن‌ها همچون شهداست.
گفتنی است این مربی مسوول کانون شهر اراک ابتدا به عنوان مربی قرآن و احکام به صورت افتخاری با کانون همکاری می‌کرد و پس از آن سال‌ها به عنوان مربی و مربی مسوول به همکاری با کانون ادامه داد.
بازگویی قصه‌های قرآنی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان، او را در شمار مربیان برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی کانون قرار داده بود.