خورشید مراکز کانون از هیرمند طلوع می‌کند

کودکان و نوجوانان ساکن شهرستان هیرمند - شرقی‌ترین نقطه‌ی کشور - از روز 26مهر، گشایش مرکز فرهنگی، هنری جدید کانون پرورش فکری را در نقطه‌ی صفر مرزی نقشه‌ی ایران جشن می‌گیرند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هیرمند شهرستانی در استان سیستان و بلوچستان با جمعیت دانش‌آموزی 12 هزار و 500 نفری و اولین نقطه‌ای از خاک میهن است که  خورشید ایران صبح‌ها از آن جا طلوع می‌کند.
کودکان هیرمند سال‌ها بود که از خدمات کانون در مرکزی به نام دوست محمد بهره‌مند می‌شدند اما این مرکز به صورت استیجاری در اختیار کانون قرار داده شده بود.
این در حالی است که روز چهارشنبه 26 مهر 1391 جمعی از مقامات محلی و مدیرعامل و اعضای شورای معاونان و تعدادی از مدیران استانی کانون به این شهر خواهند رفت تا در جشن کودکان هیرمند برای راه‌اندازی این مرکز شرکت کنند.
این ساختمان با زیر بنای حدود 400 متر به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ساخت آن بیش از 3 میلیارد و 567 میلیون ریال هزینه شده است.
این هدیه‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران به کودکان هیرمند، در نزدیک‌ترین فاصله به مرز ایران و افغانستان، از امکاناتی مانند کتاب‌خانه‌ی کودک و نوجوان، کارگاه‌های ادبی و هنری و سالن نمایش برخوردار است.
گفتنی است شمار مراکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان اکنون در سراسر کشور از مرز 870 مرکز فراتر رفته است.