برگزیدگان طراحی تندیس جشنواره رضوی کودک و نوجوان معرفی شدند

برگزیدگان طراحی تندیس کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه این جشنواره در فراخوانی از هنرمندان طراح، اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان دعوت کرده بود تا با هنر خود، تندیس ویژه این جشنواره را طراحی کنند.
بر همین اساس، مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پس از بررسی طرح‌های ارسالی، سه نفر را به عنوان برگزیده‌های دوم و سوم اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، "پروین خانجانی" مربی هنری کانون استان آذربایجان غربی به عنوان برگزیده دوم معرفی شد و لوح تقدیر و مبلغ 7میلیون ریال دریافت کرد.
طرح تندیس پروین خانجانی از عناصری مانند کبوترهای حرم امام رضا(ع) به رنگ طلایی تشکیل شده که نمادی از رنگ گنبد و مناره‌های آن حضرت است.
خانجانی در این زمینه توضیح داد نماد‌های نقاشی‌ سنتی ایران و همچنین نشانه‌هایی از نقاشی کودکان و نوجوانان از جمله عناصر این طرح به شمار می‌رود و رنگ شیشه‌ای آن نیز به نشانه صاف و زلال بودن است.
این طرح به زودی به عنوان طرح نهایی توسط آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.
در عین حال، "نرگس موسوی" گرافیست کانون استان تهران و "فرانک منفرد" مربی هنری کانون استان زنجان به صورت مشترک به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند و هر یک جداگانه لوح تقدیر و مبلغ 3میلیون و پانصد هزار ریال به دست آوردند.
همچنین اعضای گروه بررسی آثار اعلام کردند هیچ طرحی حائز رتبه اول شناخته نشد.
گفتنی است حسین مؤذن مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر، پروانه انصار، معصومه فاضلی‌مقدس، آی‌تک صراحی‌طلب و آذر مشهدی اعضای بررسی طرح‌های تندیس را شامل می‌شوند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسوولیت دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان 16 جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) را بر عهده دارد.