مشارکت 3 هزار کودک و نوجوان ایرانی در چهارمین جشنواره قصه‌گویی رضوی

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی از مشارکت 3 هزار کودک و نوجوان از سراسر کشور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، سیدحامد عسگری‌فر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان این‌که هدف اصلی برگزاری جشنواره‌های رضوی نشر و ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره اخلاقی و عملی امام رضا(ع) است اظهار داشت: حضور گسترده کودکان و نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی رضوی بیانگر نیل کانون به این اهداف است.
عسگری‌فر که در آیین گشایش چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در اصفهان سخن می‌گفت ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری جشنواره با اشاره به ‌این‌که فراخوان این جشنواره در اواخر فروردین ماه به مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و سایر نهاد‌های فرهنگی مرتبط ارسال شد، خاطر نشان کرد: در مجموع چهارهزار لوح فشرده قصه‌گویی به دبیرخانه جشنواره موضوعی در اصفهان ارسال شد که از این میان 3 هزار کودک و نوجوان، 700 مربی کانون و یک‌صدو پنجاه قصه‌گوی آزاد با موضوع زندگانی امام رضا(ع) قصه‌گویی کردند.
وی یادآور شد: علاوه بر قصه‌گویان ایرانی حاضر در این جشنواره 10 قصه‌گوی خارجی از کشورهای کانادا، آلمان، هندوستان، عراق، پاکستان، لبنان و افغانستان قصه‌های رضوی خود را طی دو روز جشنواره روایت خواهند کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، با اشاره به حضور قصه‌گویان از نقاط مختلف و ایران و جهان در جشنواره، گفت: اکنون که افتخار خادمی قصه‌گویان امام رضا(ع) به کانون اصفهان سپرده شده است امیدواریم که بتوانیم به بهترین نحو از عهده این مهم برآییم.
در این آیین حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سید صادق رضایی مدیرعامل کانون نیز در سخنانی بر اهمیت توجه به تعلیم و تربیت اسلامی با استفاده از شیوه‌هایی مانند قصه‌گویی تاکید کردند.
اجرای سرود توسط اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری کانون ملک‌شهر، قصه‌گویی زهرا طهماسبی عضو کودک کانون اصفهان از جمله برنامه‌های آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی در اصفهان بود.
شیخ نزیه فیاض مدیر و تعدای از مسوولان موسسه کشافه‌المهدی لبنان نیز از جمله میهمانان این آیین بودند.
چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی با حضور 30 قصه‌گوی برتر ایرانی و خارجی طی روزهای 23 و 24 شهریور به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در حال برگزاری است.