کودکان ارزشمندترین و ظریف‌ترین هدیه خداوند به انسان‌ها هستند

همزمان با فرا رسیدن هفته ملی کودک بر اهمیت تربیت کودکان در تربیون نماز جمعه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به عنوان سخنران پیش از خطبه در آستانه هفته ملی کودک گفت: کودکان ارزشمندترین و ظریف‌ترین هدیه خداوند به انسان‌ها هستند.
پرویز ابراهیمی با بیان اینکه والدین امانتداران این هدیه الهی هستند، افزود: پدران و مادران با الگوبرداری از روش‌های تربیتی ائمه اطهار(ع( وظیفه دارند این بار سنگین امانتداری را به بهترین نحو به سرمنزل مقصود برسانند.
وی گفت: والدین می‌توانند با استعانت از خداوند متعال و استفاده از رهنمودهای معصومین(ع) استعداد، عقلانیت و دین‌باوری را در کودکان پرورش داده و موجب سعادتمندی کودکان و نوجوانان خود شوند.
ابراهیمی با بیان اینکه دین مبین اسلام به این موضوع توجه خاصی دارد و وظایفی برای پدر و مادر مشخص کرده است، افزود: مهمترین وظیفه پدر و مادر تهیه غذای پاک و حلال برای فرزندان است چرا که در رفتار آنها بسیار اثرگذار است.
وی دوران کودکی را بهترین دوران سرمایه‌گذاری برای آینده عنوان کرد و افزود: آموزش و تعلیم و تربیت در دوران کودکی نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود چرا که اثرگذاری و ماندگاری تربیت در این دوران بر کودک بیشتر است.
وی با بیان اینکه اگر ما برای کودکان برنامه صحیحی داشته باشیم می‌توانیم به آینده آنها امیدوار باشیم، خاطرنشان کرد: پدران و مادران و مسؤولان باید بدانند سرمایه اصلی جامعه نفت و گاز و گچ و سیمان نیست، بلکه تربیت نیروی انسانی بهترین سرمایه جامعه محسوب می‌شود.
وی گفت: تدوین سند ملی کودکان از سوی اعضای شورای انقلاب فرهنگی اقدام بسیار ارزشمندی بوده که قابل تقدیر است.
ابراهیمی همکاری و هماهنگی 20 دستگاه و سازمان در کنار هم در هفته ملی کودک و نوجوان را از حرکت‌های بسیار مهم دولت معرفی کرد و افزود: دولت برای نخستین بار توانست برنامه جامعی در سطح کلان ارائه دهد تا در هفته ملی کودک 20 دستگاه و سازمان به اتفاق هم مراسم بانشاطی برای کودکان و نوجوانان برگزار کنند.
در ادامه نیما قیاسوند عضو کانون شهر همدان با قرائت بیانیه به دفاع از حقوق کودکان پرداخت که در قسمتی از این بیانیه که قرائت شد آمده است، خدای مهربان تو را سپاس می‌گویم که یک هفته از فصل رنگانگ پاییز را به نام ما ثبت کردید.
حجت السلام و المسلمین حاج محمد جوادی امام جمعه موقت شهر همدان نیز در سخنرانی نماز جمعه شهر همدان بر اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان تاکید داشت و به والدین توصیه نمد کودکان و نوجوانان را باید در مسیرحق و حقیقت، صداقت و جدیت در کار تربیت کنیم چرا که آینده جامعه در دست این عزیزان خواهد بود.
امام جمعه موقت شهر همدان در ادامه از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیر و تشکر کرد.
برگزاری غرفه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در محوطه ورودی محل برگزاری نماز جمعه از جمله فعالیت‌های کانون بود که کودکان همراه والدین با حضور در غرفه تصاویری با موضوع آزاد بر روی برگه‌های کاغذ خلق می‌کردند.
گفتنی است هفته ملی کودک با شعار " زنده باد کودکی،زنده باد زندگی" از 15 لغایت 21 با اجرای برنامه‌های متنوع در مراکز سراسر استان با همکاری 21 دستگاه برگزار می‌شود.