کد خبر: 222866
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
بازدید 4397
شادمانی کودکان در جشن بزرگ روز جهانی کودک

جشن بزرگ روز جهانی کودک همراه برنامه های شاد و بانشاط با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیر کل کانون و مدیران ارشد استان و بیش از 300 کودک در سالن سینمای مجتمع کانون پرورش فکری رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان نقی علیزاده مدیر کل کانون و دبیر کمیته هفته ملی کودک، این روز را به کودکان تبریک و در خصوص اهمیت دوران کودکی یادآور شد: دوران کودکی یکی از پایه های اصلی شکل گیری شخصیت انسان است و کودکان هر جامعه آینده سازان آن جامعه هستند پس هرچقدر برای کودکان سرمایه گذاری کنیم، برای سعادت و موفقیت جامعه سرمایه گذاری کرده ایم.
وی با معرفی فعالیت های کانون در 6 محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، اسلامی، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی درخواست های کودکان را از مسوولان استان خواستار شد.
علیزاده به نمایندگی از این قشر آینده ساز از مسوولان استان خواست تا با احداث مراکز فرهنگی هنری ، اردوگاه ویژه کودکان و نوجوانان و در نظرگرفتن مکانی مناسب برای عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کانون در رشت و کتابخانه سیار برای کودکان روستایی استان و تخصیص بودجه استانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت بیشتری کنند.
وی در سخنان خود از حضور و ارج نهادن معاون عمرانی استانداری، مدیران ارشد استان، صدا و سیمای مرکز گیلان، نیروی انتظامی و اصحاب رسانه به کودکان قدردانی کرد.
معاون عمرانی استانداری گیلان: کودکان پیام آور سعادت و خوشبختی جامعه هستند.
در ادامه مهندس آقاجانزاده معاون عمرانی استانداری با پیام تبریک روز جهانی کودک از سوی استاندار گیلان به کودکان فهیم و ولایت مدار گیلانی، از کانون پرورش فکری، صدا و سیما، هنرمندان و نیروی انتظامی که برنامه های شاد و مفیدی برای کودکان در این هفته اجرا می کنند، تشکر و سپاسگزاری کرد.
معاون عمرانی استانداری در این جشن با اعلام مساعدت و همکاری هرچه بیشتر با کانون خاطرنشان کرد: با توجه به مسوولیت های معاونت عمرانی استانداری در خصوص مهیاسازی فضاهای آموزشی که از سرمایه های نظام و هدیه ی مقام معظم رهبری است و بخش راهور که نیازمند همکاری کودکان و سبزپوشان نیروی انتظامی است ،همکاری خواهیم داشت.
وی از کودکان خواست با همت، صداقت و شیوایی در گفتار از خانواده های خود بخواهند به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نهند و به خدمتگزاران در این امر دست یاری دهند و برای ایرانی آباد همه با هم تلاش کنیم.
مهندس آقاجانزاده افزود: شادی و نشاط حق کودکان است ولی کودکان ایرانی باید بدانند که همه ی ما این آرامش و نشاط را مدیون خون شهیدانی همچون سردار قلی پور، شهید املاکی، شهید خوش سیرت هستیم که با جانفشانی خود از ایران اسلامی دفاع کردند و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بدانند در هفته کودک برنامه های شاد و خوشحال کننده که حق شما کودکان پاک دل است، برای شما عزیزان اجرا می شود.
وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به کودکان توصیه کرد: از هر فرصتی به بهترین نحو استفاده کنند و در مدرسه، دانشگاه و هر سنگر دیگری فرصت ها را غنیمت بشمارند و با احترام به پدر و مادر، معلمان و مربیان، رعایت قانون و توصیه های دین مبین اسلام، پیام آور سعادت و خوشبختی در جامعه باشند.
در جشن روز جهانی کودک، محمدرسول حقدوست همکار بازنشسته وهنرمند گیلانی با شعر " کودکان روزتان شاد و خرم "و بازی چیستان های گیلکی و بیان خاطرات خوش کودکی اش از کانون، شادی کودکان را دو چندان کرد.
گروه موسیقی سنتی عرفان نیز با ترانه های شاد گیلکی شور و نشاط خاصی به جشن کودکان داد و نمایش طنز هنرمندان گیلانی لبخند شادی را بر لبان کودکان نشاند.
همچنین کودکان عضو فعالیت موسیقی کانون نیز برنامه موسیقی اجرا کردند و روزشان را جشن گرفتند.
گفتنی است در این جشن 12 عضو برگزیده جشنواره های سراسری رضوی آثار ادبی خود را خواندند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه مورد تشویق قرار گرفتند و به تمامی کودکان شرکت کننده در جشن بسته فرهنگی اهدا شد.