کتاب آب‌نبات صورتی رونمایی شد

کتاب آب‌نبات صورتی مجموع آثار برگزیده‌ی اعضای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب مشتمل بر 77 اثر برگزیده‌ی اعضای آفرینش‌های ادبی است که طی سال‌های 1389 تا 1391 در کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی‌هنری کانون خراسان جنوبی نوشته شده است.
عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: جمع‌آوری و تدوین نوشته‌های کودکان و نوجوانان از وظایف کانون است و باید برای پاس‌داشت و حفظ زبان فارسی به نوشته‌های کودکان و نوجوانان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: زمانی ‌که کودکان و نوجوانان آثار خود را در قالب یک مجموعه چاپ شده در دسترس دیگران قرار می‌دهند، به زبان فارسی تعلق خاطر بیشتری پیدا می‌کنند.
صمدی در ادامه گفت: اگر بخواهیم واژه‌های بیگانه را از زبان روزمره‌ی خود حذف کنیم باید از کودکان شروع کنیم، و آن‌ها نیز باید در انتخاب واژه‌ها دقت کافی را داشته باشند.
مدیرکل کانون خراسان‌ جنوبی به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم توصیه کرد، برای این‌که انسان متفکری باشند باید کتاب بخوانند، چرا که مطالعه انسان را به اندیشیدن و تفکر برای زندگی بهتر وادار می‌کند.
صمدی با بیان این‌که این کتاب حاصل تلاش سه ساله اعضای آفرینش‌های ادبی است گفت: این کتاب بیان‌گر مراحل رشد توان نوشتاری اعضایی است که با دقت به محیط اطراف خود نگاه کردند و آن‌چه را دیدند با استفاده از زبان و قلم در این کتاب ثبت کردند.
در همین حال محمد زمانی مدیر آموزش و پرورش بیرجند به عنوان یکی از میهمانان این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: پرورش اندیشه‌ها عامل توسعه و بالندگی هر جامعه است و این مهم جز با تفکر و اندیشه میسر نخواهد بود.
وی کانون را بازویی توانا برای آموزش و پرورش دانست و گفت: تلاش‌ها و اجرای برنامه‌های هدف‌مند و با ارزش کانون سبب تقویت و کشف استعدادهای دانش‌آموزان شده و این تلاش شایسته تقدیر است.
کتاب آب‌نبات صورتی با هدف تشویق اعضا به نوشتن خلاق و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان با تیراژ 1هزار نسخه در 83 صفحه رنگی با قطع جیبی به چاپ رسیده است.