تغییر مدیریت‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کانون

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که با تغییر مدیریت‌ها قصد دارد گروه و دایره‌ی جدیدی از مدیران را شکل دهد اما بیشتر اعضای این گروه از داخل کانون انتخاب می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان زاده صبح روز نهم بهمن 1392 در حالی که برای معرفی سید‌ محمد‌رضا هاشمی رییس جدید کانون زبان ایران به ساختمان قدیمی کانون در خیابان فجر تهران رفته بود، در سخنانی با بیان این که این مساله در ایران مرسوم است که هر مدیری با خود گروهی از مدیران را داخل مجموعه‌ی جدید می‌کند من بیشتر اما مایلم از ظرفیت‌های داخلی کانون و کانون زبان ایران در مدیریت‌ها استفاده شود به همین دلیل از دکتر هاشمی خواستم این مسوولیت را بپذیرد.
وی گفت کانون مجموعه‌ای اندیشمند است و مدیران آن هم باید اندیشمند باشند و ما باید برای بهره‌گیری از خرد جمعی، سازو‌کارهای مشخصی را تعریف کنیم که تشکیل هسته‌های فکری از آن جمله است.
مدیرعامل کانون یادآور شد که تغییر مدیریت‌ها باید با تغییر شیوه‌های مدیریتی همراه شود و همه با هم عهد ببندیم که گام در راه اعتلای کانون پرورش فکری و کانون زبان برداریم.
حاجیان‌زاده از آغاز تشکیل جلسات شورای سیاست‌گزاری کانون از یک تا دو هفته‌ی دیگر خبر داد  و تصریح کرد که این شورا در کنار مدیرعامل قرار دارد و هیچ تداخلی در مدیریت کانون زبان ایجاد نمی‌کند هدف اصلی این است که بعد عقلانی تصمیم‌گیری‌های حوزه‌ی مدیرعامل با بهره‌گیری از خرد جمعی تقویت شود.
وی کانون زبان ایران را مجموعه‌ای دارای توانمندی‌های مدیریتی، حرفه‌ای و علمی دانست و خاطر نشان کرد: همه‌ی ما باید تلاش کنیم از اعتبار مجموعه‌ی کانون زبان با 90 سال قدمت  مراقبت کنیم.
حاجیان‌زاده اطمینان داد که کانون برای رشد و اعتلای کانون زبان ایران از هیچ نوع تلاش و پشتیبانی دریغ نخواهد کرد.
وی در پایان گفت که دکتر هاشمی تمایلی برای این مسوولیت از خود نشان نمی داد و مایل بود در همان مسوولیت‌های آموزشی و پژوهشی فعالیت کند اما کانون به حضور نیروهایی مانند وی نیاز دارد.
حاجیان‌زاده در پایان از خدمات علیرضا جلالی در مسوولیت کانون زبان ایران، سرپرستی معاونت اداری مالی و کانون استان یزد قدردانی کرد و گفت: در دو ماه گذشته من دوست جدیدی پیدا کردم که از هیچ همراهی و همکاری با ما دریغ نکرد و بی‌تردید این دوستی و همکاری ادامه خواهد یافت.
پیش از سخنان مدیرعامل ابتدا علیرضا جلالی رییس سابق کانون زبان طی سخنانی از تلاش‌های همکاران این مجموعه در مسیر رشد و پیشرفت کانون قدردانی و اظهار خوشحالی کرد این مسوولیت به دست فردی کاردان و متعهد افتاده است.
دکتر هاشمی رییس جدید کانون زبان ایران نیز اعتماد مردم به این مجموعه را سرمایه‌ا‌ی ملی عنوان کرد که باید در جهت حفظ این جایگاه و ارتقاء آن تلاش بیشتری صورت بگیرد.
رییس کانون زبان با قدردانی از اعتماد مدیرعامل به وی، از نیروی انسانی به عنوان عاملی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت سازمانی یاد کرد و گفت همه‌ی موفقیت‌های کانون زبان مرهون همکارانی است که با هم دلی و هم‌راهی حرکت های رو به جلو را شکل می‌دهند.
در پایان این مراسم لوح قدردانی مدیرعامل به علیرضا جلالی اعطا شد.
هاشمی دارای مدرک دکتری آموزش زبان انگلیسی، علاوه بر تدریس در برخی دانشگاه‌های کشور به عنوان معاون پژوهش و برنامه‌ریزی، کانون زبان ایران فعالیت کرده است.