کاربری مجتمع آفرینش‌های دینی مذهبی در قم متناسب با مخاطب کودک باشد

سومین جلسه کمیته راه‌اندازی مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی کانون استان قم درحالی برگزار شد که مدیرعامل و هیات همراه بر ترمیم نقشه و تغییر کاربری قسمت‌های مختلف ساختمان متناسب با مخاطب کودک و نوجوان تاکید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مجتمع که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 89 به استان قم به تصویب رسیده است در زمینی به مساحت 12000 متر مربع و زیربنای 7000 متر مربع با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال در منطقه پردیسان قم به بهره‌برداری خواهد رسید.
بر اساس این گزارش علیرضا حاجیان‌زاده صبح روز پنج‌شنبه 15 اسفند ماه به همراه هیاتی از مسوولان کانون در محل احداث این مجتمع حاضر شد و از قسمت‌های مختلف آن بازدید کرد.
طی این بازدید مهندس سمیعیان، مسوول دفتر فنی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به عنوان نماینده دستگاه مجری طرح به تشریح نقشه این مجتمع بین‌المللی پرداخت و پس از آن مهندس بهزادی، پیمانکار پروژه، مدیرعامل و اعضای شورای معاونین را در جریان جزییات و چگونگی طراحی و نوع کاربری قسمت‌های مختلف ساختمان قرار داد.
هم‌چنین در جریان این بازدید دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی از سوی محمدعلی شامانی مشاور مدیر عامل، محسن فضلی معاون فرهنگی کانون، مهدی باقری معاون تولید، زند سرپرست طرح‌های عمرانی و دیگر بازدیدکنندگان ارایه شد تا معماری و کاربری این مجتمع بزرگ بیش از پیش به ویژگی‌ها و نیازهای مخاطب کودک و نوجوان کانون نزدیک شود.
کتاب‌خانه مرجع، کتاب‌خانه کودک، کتاب‌خانه نوجوان، موزه هنری، رصدخانه، کارگاه نجوم و رایانه، کارگاه‌های فرهنگی- هنری، سالن سینما، سالن آمفی تئاتر و نمایش عروسکی، نمایشگاه، بازار فروش محصولات و محوطه بازی کودکان از جمله بخش‌های مختلف این مجتمع در نظر گرفته شده‌اند.
در پایان این بازدید 2 ساعته نیز، نهالی به مناسبت قرار گرفتن در روز درخت‌کاری توسط مدیرعامل در حیاط مجتمع آفرینش‌های دینی مذهبی کاشته شد.