مرکز شماره 3 کانون بندرعباس فراگیر می‌شود

با کمک و همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان هرمزگان به زودی مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرکز فراگیر تجهیز خواهد شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل و کارشناسان کانون هرمزگان در نشست با رییس اداره‌ی آموزش و پرورش استثنایی این استان خواستار همکاری و مساعدت در زمینه تجهیزات و آموزش مربیان لازم برای راه‌اندازی مرکز فراگیر شدند.
بر همین اساس در این نشست ناهید سلیمانی‌احمدی مدیرکل کانون استان هرمزگان با اشاره به ضرورت وجود مرکز فراگیر کانون گفت: بهره‌مندی از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری حق همه کودکان است و کانون تلاش می‌کند تا با فراهم کردن زمینه‌های لازم به کودکان با نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) نیز خدمات خود را ارایه دهد.
وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی این‌گونه مراکز در استان افزود مرکز شماره 3 کانون بندرعباس آمادگی دارد تا با تجهیز و آموزش مربیان از 10 آذر هم‌زمان با روز جهانی معلولان خدمات خود را به این قشر جامعه ارایه دهد.
در ادامه این نشست شهباز بارانی رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان ضمن قدردانی از توجه کانون به این موضوع مهم گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت با تجهیز و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان مرکز شماره 3 کانون هم‌زمان با روز جهانی معلولان کار خدمت رسانی به کودکان با نیازهای ویژه را آغاز کند.
در حال حاضر در 5 مرکز فراگیر تهران و 1 مرکز در اصفهان کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی) در کنار سایر هم‌سالان خود در محیط‌های آموزشی و فرهنگی فعالیت می کنند.

گفتنی‌است محسن فضلی معاون فرهنگی کانون چندی پیش از مدیران کل کانون استان‌های کشور خواست که در پروژه‌های عمرانی خود حتی در سال 1393 این امر را مورد توجه جدی قرار دهند و دست کم یک مرکز فراگیر در هر استان راه‌اندازی کنند.