حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای؛ درهای مرکز تئاتر کانون به روی هنرمندان باز است

مدیر جدید مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که برنامه‌های یک‌ساله‌ی این مرکز برای اجرای تئاتر در سطح کشور با محوریت تئاتر اخلاقی و تربیتی تدوین شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا کریمی صارمی که در نشست رسانه‌ای معاون تولید و مدیران زیر مجموعه این معاونت به تشریح فعالیت‌های مرکز تئاتر می‌پرداخت توضیح داد که در شش ماهه‌ی اول سال، 5 عنوان نمایش در این مرکز بر روی صحنه رفته است و 6 نمایش دیگر نیز طی شش ماهه‌ی دوم در دو سالن اجرا خواهد شد در عین حال برنامه‌ریزی برای اجرای نمایش بر روی تریلی سیار کانون در 210 روز سال صورت گرفته است.
وی افزود: تریلی سیار تابستان امسال در 5 استان کشور به اجرای نمایش پرداخت و در نظر داریم با توجه به مناسبت‌ها و فرهنگ‌های مختلف اقوام در سراسر کشور نمایش‌هایی را بر روی این تریلی تدارک ببینیم.
حمایت از 11 گروه نمایشی مراکز کانون در استان‌های مختلف کشور از جمله برنامه‌هایی بود که کریمی صارمی به آن اشاره کرد و توضیح داد: در مراکز کانون گروه‌های نمایشی متعددی فعالیت می‌کنند که از 20 سال گذشته در این حوزه فعال هستند قصد داریم از آن‌ها حمایت و فرصت‌هایی را برای اجرای نمایش‌های آنان در تهران فراهم کنیم.
وی اضافه کرد فراخوانی برای دعوت این گروه‌ها تهیه کرده‌ایم و یک گردهم‌آیی یک روزه نیز برای آنان برپا خواهیم کرد.
مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در کنار این از حمایت از گروه‌های حرفه‌ای و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در حوزه‌ی تئاتر کودک نیز خبر داد.
به گفته‌ی این مدیر باسابقه‌ی کانون که سال‌ها مدیریت امور سینمایی کانون در دهه‌های 70 و 80 و دبیری 9 دوره جشنواره بین المللی پویانمایی تهران را بر عهده داشته است، کانون به دنبال این است که راه‌ها و رسانه‌های جدیدی را برای برقراری ارتباط مدارس با تئاتر ایجاد کند که انتشار کتاب آموزشی کمیک استریپ، ارایه ِ فیلم نمایش کلوچه دارچینی به عنوان یکی از آثار موفق و پرمخاطب کانون از آن جمله است.
کریمی صارمی ایجاد شورای ایده‌های نو و شورای نمایش‌نامه‌نویسی در مرکز تئاتر را از دیگر برنامه‌های آینده این مرکز دانست و اجرای تئاترهای مدرن با استفاده از فیلم و انیمیشن ایده‌ای است که در تئاترهای جدید از آن استفاده می‌شود و در کانون هم در صددیم از شیوه‌های خلاقانه و جدید در آثارمان استفاده کنیم.
وی در پایان از اجرای تئاترهای مناسبتی هم‌زمان با ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر در مرکز تئاتر و بر روی تریلی سیار کانون طی ماه‌های آینده خبر داد.
در نشست رسانه‌ای که صبح روز 30 شهریور 1393 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد، مهدی باقری معاون تولید، نورا حق‌پرست مدیرکل نظارت بر انتشارات،  حسن آقاکریمی سرپرست امور سینمایی و محمدرضا کریمی‌ صارمی مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی به تشریح تازه‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های کانون در حوزه‌ی تولید پرداختند.