باور کنیم کودکان سرمایه‌های آینده هستند

باید باور کنیم ، آن‌چه در دنیای امروز به امانت در اختیار ماست به کودکان تعلق دارد و با گذشت زمان باید در اختیار آنان قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در دومین نشست هم اندیشی دستگاه‌های اجرایی به منظور اعلام برنامه‌ها و  برگزاری هرچه بهتر هفته ملی کودک گفت: کودکان سرمایه‌های ارزشمندی هستند  که از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جوامع مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تأکید کرد: بزرگترها وظیفه دارند برای شکوفایی و پرورش استعدادهای کودکان تلاش کنند، زیرا آن‌چه امروز به امانت در اختیار بزرگ‌ترها قرار دارد، در آینده باید در اختیار کودکان قرار گیرد.
صمدی تصریح کرد: امروزه همه‌ی مسوولین بر این باورند، اگر بخواهند در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی کاری انجام دهند، باید از سنین کودکی آغاز کنند و همین باور رویکرد بسیاری از سازمان‌ها را نسبت به امر آموزش برای کودکان تغییر داده است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: هم‌سویی سازمان‌ها برای ارایه خدمات بهتر برای کودکان، در سایه‌ی  دلسوزی و هم اندیشی  یک امر ضروری است تا بتوانیم  در ابعاد شناختی، نظری و عملی  کودکان، بیشتر و بهتر از گذشته برنامه‌ریزی کنیم و حقوق این قشر آسیب‌پذیر را به گوش جهانیان یادآور شویم.
وی با بیان اینکه توجه به برنامه‌های حوزه کودکان تنها به هفته ملی کودک  اختصاص ندارد، گفت: رعایت حقوق کودکانی که حق زندگی و بروز احساسات و عواطف را دارند،  همواره باید مورد توجه تمامی سازمان‌ها باشد.  
در ادامه محمدرضا قائمی کارشناس مسوول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: طی سال‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با عملکرد موفق خود  در زمینه اجرای برنامه‌های  حوزه کودک و نوجوان شایستگی خود را به اثبات رسانده است و ما امیدواریم با محوریت کانون و همت سایر دستگاه‌ها بتوانیم برنامه‌های متنوعی را در هفته ملی کودک برای کودکان به اجرا بگذاریم.
همچنین اسماعیل ربیعی رییس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر اجرای برنامه شاد و خلاق برای کودکان در هفته ملی کودک تأکید کرد و گفت: آشنایی کودکان با فرهنگ بومی منطقه و توجه به آداب و رسوم‌های هر منطقه از شاخص‌های مهم اجرایی در هفته ملی کودک خواهد بود، تا کودکان دراین ایام  دنیای رنگارنگی را در فضایی مفرح تجربه کنند.
نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک که به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 بیرجند و حضور بیش از 20 نفر از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، 12 مهر 93 برگزار شد،  با ارایه برنامه‌های دیگر سازمان‌ها ادامه یافت.
غلامرضا صبوری معاون امور جوانان هلال احمر استان  طی سخنانی ضمن ارایه برنامه‌های این دستگاه در گرامی‌داشت هفته ملی کودک، خواستار توجه ویژه به کودکان روستایی شد.
قصه‌گویی از افسانه‌های محلی، بازدید رایگان کودکان از بناهای تاریخی و آشنایی آنان با روند مرمت اشیای موزه و اقدامات پژوهشی باستان‌شناسی از جمله برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی در هفته ملی کودک بود که توسط زهرا رضایی ملکوتی کارشناس این مجموعه اعلام شد.
احمد سیف مدیر روابط عمومی صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسن اکبری مدیر طرح و برنامه شهرداری بیرجند، عادل قاسمی کارشناس هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بتول بلبلی کارشناس دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری، طاهره معصومی‌فرد کارشناس دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مریم چوپانی کارشناس کودکان دانشگاه علوم پزشکی، فاطمه ثقه الاسلام معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، زهرا هادوی کارشناس امور کودکان اداره کل بهزیستی، آسیه صداقتی کارشناس مسوول آموزش و ترویج محیط زیست  و سید مسعود زجاجی کارشناس مدیریت بانک کشاورزی  از جمله میهمانان این نشست بودند که  ضمن ارایه برنامه‌های خود، برای همکاری‌های لازم در هفته ملی کودک اعلام آمادگی کردند.
 هفته ملی کودک از 14 الی 21 مهرماه 93 هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استان خراسان جنوبی همراه خواهد بود.