کد خبر: 238100
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
نمایش طاووس حوض نقاشی 20 دی برای هنرمندان اجرا می‌شود

اجرای نمایش «طاووس حوض نقاشی» در روز شنبه 20 دی 1393 به هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌ی هنر به ویژه تئاتر و تئاتر عروسکی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نمایش بر اساس قصه‌ای عامیانه و ایرانی از مهر امسال در سالن گلستان مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون به روی صحنه رفت و طی سه ماه گذشته با استقبال خوب تماشاگران کودک و نوجوان روبرو شد.
طراحی و کارگردانی این نمایش که از تکنیک سایه‌ای بهره برده است و در بعضی از بخش‌های آن نیز بازیگران را برای اجرای حرکت‌های نمایشی مقابل تماشاگران قرار می‌دهد،  سهیلا احمدی‌فرد بر عهده دارد.
ماجرای این نمایش نیز در متنی آمیخته با شعر و آواز و حرکت، روایت‌گر سفر گنجشکی در آرزوی تن‌پوشی نو است. شعرهایی که سروده‌ی علی معلم دامغانی شاعرصاحب‌نام است و آهنگ‌سازی محمدرضا فیاض نیز به آن جلوه‌ی ویژه‌ای بخشیده است.
گنجشک این داستان به جای تلاش برای به دست آوردن تن‌پوش خانه‌ی دیگران را آشفته می‌سازد. او غوزه‌ای(غلاف ناشکفته‌ی پنبه) را که پیدا کرده پیش نخ ریس می‌برد تا نخ کند و در عوض نیمی از نخ‌ها مال خودش و نصف دیگر مال نخ‌ریس شود اما....
بر اساس این گزارش، ماندانا کریمی، فروزان بهرام‌پور، انوشیروان نورفردی، جواد طالبی و حسن دادشکر گویندگی این نمایش سایه‌ای را بر عهده دارند و روشنک حاجی‌زاده، محمود فیضی، کوثر علی‌مددی، مژگان حسین‌زاده، فهیمه معین، امیر جهان‌پور، نغمه طوسی، آرش فخر‌آور و راضیه اسماعیلی به عنوان عروسک‌گردان‌ها و بازیگران این نمایش، ایفای نقش می کنند.
در این میان از سارا نامجو به عنوان طراح عروسک، لرتا آودیسیان طراح حرکات و لباس، فاطمه عباسی ساخت عروسک، انوشیروان نورفردی طراح صحنه، علیرضا بهزادی مسوول اجرای صحنه و سعید عابدی دستیار این نمایش نام برده شده است.
نمایش «طاووس حوض نقاشی» قرار است ساعت 17 تا 18 روز شنبه 20 دی 1393 در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در پارک لاله تهران میزبان هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه باشد.