کد خبر: 241706
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
هم اندیشی مربیان فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری مازندران

با حضورکارشناسان،مربیان مسوول و مربیان فرهنگی،هنری و ادبی کانون پرورش فکری مازندران، برنامه های سال 94 این کانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، این برنامه با حضور کارشناسان، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی این کانون در اردوگاه شهید مهدیزاده دلگشای چالوس برگزار شد.

در این هم اندیشی، کارشناسان این اداره کل به تبیین برنامه ها و بیان انتظارات خود از مراکز فرهنگی و هنری پرداختند.

از عمده مباحث مطروحه در این نشست بررسی فرایند برنامه ریزی و ضرورت نظام مند کردن برنامه های مراکز و تعامل همه مربیان در جهت کیفی سازی برنامه ها بود.

همچنین از دیگر موارد مطرح شده توسط کارشناسان استان؛ اهمیت بازدید های درون شهری، طرح تجربیات فرهنگی و رویکرد تازه استان در این خصوص و نیز کیفی سازی روزهای پنج شنبه مراکز فرهنگی و هنری بوده است.

کارشناسان مربوطه همچنین ضمن تبیین دیگر انتظارات خود؛ در خصوص تعامل مربیان فرهنگی، هنری و ادبی در راستای اجرای برنامه های فرایند محور و آمارگیری در مراکز نیز صحبت کردند.

ضرورت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط با حوزه ی کودک ونوجوان از دیگر موارد مورد نظر در این هم اندیشی بود که مورد بحث و بررسی کارشناسان، مربیان مسوول و مربیان فرهنگی، هنری و ادبی قرار گرفت.

برگزاری نشست تخصصی گارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی هم از دیگر نشست های این هم اندیشی بود که صورت پذیرفت.

در این کارگاه ها که با حضور کارشناسان تخصصی و بیش از 50مربی مربوطه هر یک از واحد ها به صورت جداگانه انجام شد، مباحث مربوط به برنامه ریزی سال 94 ، آسیب ها و چالش های پیش روی مراکز و کیفی سازی فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مورد بحث قرار گرفت.

محور دیگر برنامه روز اول به نشست آموزشی آشنایی مربیان با تاریخ و فرهنگ بومی مازندران اختصاص داشت.

استاد سیروس مهدوی از محققان و صاحب نظران فرهنگ مازندران در این نشست به تشریح آداب و سنن مازندران و ظرفیت های فرهنگی این استان پرداخت.

این نشست در راستای آشنایی اعضا با مولفه های بومی اسلامی صورت پذیرفته است.

مهدوی در این برنامه با بیان تجربیات و مطالعات خود از فرهنگ مازندران،  مربیان را  در جهت تعمیق و تبیین فرهنگ بومی استان، ایجاد انگیزه های بیشتر برای تولید محتوا و نیز متناسب سازی برنامه های اجرایی بر اساس آداب و رسوم مازندران رهنمون ساخت.