طرح توسعه کتاب‌خوانی مراکز کانون در مرحله ارزیابی

در چارچوب نهضت مطالعه مفید، طرح‌های توسعه کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور در مرحله ارزیابی قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این طرح به منظور تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه در مراکز کانون شامل روخوانی کتاب، بحث کتاب، تحقیق و پژوهش، معرفی کتاب و... اجرا می‌شود.
بر همین اساس، در سال گذشته 1313 طرح کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی‌هنری سراسر کشور انجام و حدود 20 درصد از طرح‌های برگزیده‌ی استان‌ها به اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون ارسال شده که اکنون در مرحله ارزیابی است.
برگزیدگان این طرح در هفته کتاب و کتاب‌خوانی سال 1394 تقدیر خواهند شد.
بر اساس این خبر، صد دانه یاقوت، گنجینه من، فصل نو نگاه نو، قله قاف، یک کتاب یک پنجره، درخت دانایی، نردبان دانایی، اندیشه‌های سبز، رنگین کمان دوستی، ققنوس دانایی، کشتی نجات، حیات خلوت، چهل تکه از چهل قصه، سفیران کتاب، کتاب کودک و بازی، هفت‌ خوان کتاب، رالی رمان، گنج خاموش، باغ کاغذی، آژانس کتاب، زایش خورشید، درخت معما و... نمونه‌هایی از طرح‌ توسعه کتاب‌خوانی در مراکز کانون به شمار می‌رود.
بر همین اساس، 914 مرکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی در سراسر کشور، برنامه‌هایی را مانند جشن‌ها و مسابقه‌های کتاب‌خوانی، «کارت‌های بازی»، «کوزه سحرآمیز»، «چرتکه دانایی»، «کتاب در خانه من»، «صندوق پس‌انداز کتاب»، «با بال‌های کاغذی» و «من، کتاب و پرواز تا بینهایت» برگزار می‌کنند که بیشتر آن‌ها حاصل ابتکار و نوآوری‌های مربیان مراکز کانون است.
مربیان کانون در سراسر کشور در طول سال به ویژه در فصل تابستان، شیوه‌هایی جذاب و ابتکاری را به کار می‌گیرند تا کودکان و نوجوانان عضو این مراکز از خواندن کتاب لذت ببرند و به مطالعه تشویق شوند.
این ایده‌ها در قالب طرح‌های کتاب‌خوانی از سوی کانون در نهایت ارزیابی می شود و برترین‌ آن به منظور الگوسازی در معرض دید سایر مراکز کانون قرار می‌گیرد.