بازدید رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از نمایشگاه کودکی

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در روز آخر نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک میهمان این رویداد شد و از غرفه‌های مختلف آن دیدن کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسعود حبیبی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور و سعید بابایی معاون دانش‌آموزی این سازمان در روز آخر نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک به بازدید نمایشگاه آمدند. مدیران سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ابتدا به غرفه‌ی این سازمان رفتند و در آ‌ن‌جا با کودکان میهمان این غرفه صحبت کردند و عکس گرفتند. حبیبی سپس با همراهانش به بقیه قسمت‌های نمایشگاه رفت و با کودکان در دیگر غرفه‌ها نیز دیدار کرد.
حبیبی در این دیدار و در گفت‌وگو با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری با اشاره به این‌که کانون نقش به‌سزایی در آموزش و تربیت نسل‌های بعد دارد، اعلام کرد که سازمان هلال احمر نیز در این راه در خدمت کانون است.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر درباره‌ی برنامه‌های این نهاد برای کودکان گفت: این سازمان برای ورود به حوزه‌ی کودک و نوجوان برنامه‌هایی طراحی کرده است. این برنامه‌ها هم مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی و دبستان‌ها را دربرمی‌گیرد. برنامه‌های هلال احمر و سازمان جوانان، با زبان کودکانه و خیلی ساده به بچه‌ها ارایه می‌شود.
او توضیح داد که برنامه‌های آموزش امداد و نجات نیز از دیگر فعالیت‌های این مرکز است که یاد گرفتن آن برای همه‌ی مردم و به خصوص کودکان بسیار حیاتی و مهم است، چراکه در مواقع حادثه و در ساعت‌های اولیه، تنها مردم هستند که می‌توانند به هم کمک کنند و فاجعه را کاهش دهند.
حبیبی همچنین ادامه داد: ما این آموزش‌ها را به زبان خیلی ساده در مهد کودک‌ها و دبستان‌ها نیز ارایه کرده‌ایم. روز هجدهم مهر نیز برنامه‌ی کودکان سلامت و ایمنی را در تمام مدارس و پیش‌دبستانی‌های کشور داشتیم که رفتارهای مناسب برای مواقع حادثه را به آن‌ها آموزش دادیم.
این مدیر تاکید کرد که در مجموع با برنامه‌های فرهنگی که در این خصوص داریم بستر برای آموزش بچه‌ها آماده‌تر شده است.
رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در پایان به تلفن گویای این سازمان که به قصه‌گویی اختصاص دارد اشاره کرد و گفت که این خط تلفن گویا در حال حاضر آماده‌ی استفاده برای کودکان و خانواده‌شان است.
هفته‌ی ملی کودک با همکاری بیش از بیست نهاد دولتی و چندین تشکل مردم‌نهاد از 15 تا 21 مهرماه در سراسر ایران برگزار شد که سازمان هلال احمر کشور نیز در برگزاری این رویداد شرکت داشت.