تاکید مدیرعامل بر توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار توجه بیشتر مسوولان به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده که در ششمین روز از دهه مبارک فجر برای گشایش و آغاز به کار دو مرکز فرهنگی‌هنری در چالوس و مرکز آموزش کانون در همین شهرستان به مازندران سفر کرده بود با تاکید بر این موضوع گفت: راه‌اندازی هر کتاب‌خانه کانون مایه‌ی مباهات و خرسندی است چرا که موجب بهرمندی تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان از امکانات فرهنگی در هر منطقه از کشور می‌شود.
وی در این آیین که با حضور استاندار مازندران، نماینده سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور، نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار چالوس و جمع زیادی از مسوولان و خانواده‌های منطقه شمال‌آباد چالوس برگزار شد با اشاره به این که کانون به عنوان یک نهاد اوقات فراغتی در کنار آموزش و پرورش فعالیت می‌کند افزود: مربیان کانون همواره تلاش می‌کنند با کم‌ترین امکانات و تجهیزات بیشترین تاثیرگذاری را در رشد و شکوفایی استعدادهای بچه‌ها داشته باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کانون در حال حاضر با دارابودن 930 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی فعال در کشور تلاش می‌کند زمینه بهرمندی تعداد بیشتری از مخاطبان را فراهم کند و از این بین110 کتاب‌خانه‌ی سیار با وجود تمام کمبودها در دورترین روستاها و مناطق صعب‌العبور کشور حضور پیدا کرده و تمام فعالیت‌های یک مرکز ثابت را به کودکان و نوجوانان این مناطق ارایه می‌کنند اما این تعداد در مقابل نیاز جمعیت دانش‌آموزی کشور کافی نیست.
مدیرعامل کانون اظهار داشت امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن مراکزی در این شهرستان هستیم که از دوجهت برای ما مهم و مبارک است اول این‌که فضایی برای بچه‌های امروز فراهم شده که می‌توانند با فعالیت در آن به افرادی بزرگ و آینده‌ساز برای فردای کشور تبدیل شوند و دوم این‌که این دو مرکز از طرح‌های مصوب سفر و متبرک به نام مقام معظم رهبری است که نشان از اهمیت حوزه کودک و نوجوان برای ایشان دارد.
وی با اشاره به این که محوریت تمامی فعالیت‌های مراکز کانون کتاب ‌و کتاب‌خوانی است گفت: تمامی تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا در مناطقی که تا امروز امکان راه‌اندازی مراکز فرهنگی‌هنری و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون وجود نداشته نیز با حمایت و توجه ویژه مسوولان کشوری و استانی زمینه‌‌ی تحقق این مهم را فراهم‌ کنیم.
مدیرعامل کانون در پایان از تمامی مسوولان استانی و شهری که در زمینه ساخت و راه‌اندازی دو مرکز کانون در شهرستان چالوس حمایت و همراهی داشتند، قدردانی کرد.
اهدای لوح سپاس به مسوولان اجرایی دو پروژه فرهنگی از سوی کانون، اجرای نمایش عروسکی «لولوی قشنگ من» توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک چالوس، شعر‌خوانی عضو روشندل کانون و نمایش نماهنگی از مراحل ساخت این دو مرکز از دیگر برنامه‌های آیین گشایش مراکز کانون در شهرستان چالوس بود.