کد خبر: 257129
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
نخستین همایش ورزش فریزبی در کانون استان برگزارشد

نخستین همایش فریزبی با حضور مدیرکل کانون و رییس هیات ورزش‌های همگانی استان برای کودکان و نوجوانان برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نخستین همایش فریزبی با حضور مدیرکل کانون و رییس هیات ورزش‌های همگانی استان برای کودکان و نوجوانان برگزارشد

در این همایش، که در مجتمع کانون استان برگزارشد، کودکان و نوجوانان با اصول این ورزش آشنا شدند و مسئول این هیات در استان با پخش فیلم‌های آموزشی قوانین آن را به حاضران آموزش داد.

در ادامه‌ی این همایش عباس سلامتی، رییس هیات ورزش‌های همگانی استان، در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش به آنان قول داد امکاناتی در اختیار آنان بگذارد و در برگزاری مسابقه‌های این رشته از انجمن فریزبی حمایت کند.

پس از این سخنان، مدیرکل کانون استان نیز با قدردانی از زحمت‌کشان این ورزش، از آمادگی کانون برای کمک به ترویج این رشته‌ی ورزشی نوپا خبرداد و گفت: به توجه به اینکه فریزبی برای گروه‌های سنی کانون نیز مناسب است ما آمادگی داریم که با کمک هیات ورزش‌های همگانی برای شناساندن این رشته‌ی ورزشی، به کودکان و نوجوانان عضو کانون در سراسر استان، یاری‌گر انجمن فریزبی باشیم.

حسن معزی سپس عنوان کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی در نهایت به شادی و سلامتی بچه‌ها می‌انجامد و هدف ما نیز فراهم آوردن چنین امکانی برای کودکان و نوجوانان است به همین منظور این آمادگی از سوی کانون وجود دارد تا همایش‌های دیگری نیز در سطح شهرستان‌ها برای کودکان و نوجوانان برگزار کند.

وی در پایان در خصوص برگزاری فعالیت‌های مشترک ورزشی با هیات ورزش‌های همگانی استان نیز عنوان کرد: با توجه به اهمیت ورزش همگانی و نقش آن در سلامتی انسان‌ها، کانون آماده‌ی اجرای کارهای مشترک با هیات ورزش‌های همگانی را دارد و می‌توان در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز با کارشناسی دو طرف تنظیم کرد.

قابل ذکراست فریزبی یک بشقاب از جنس پلاستیک با وزن بین 110 تا 200 گرم است که به واسطه‌ی شکل ویژه‌ی خود قابلیت پروازی زیبا را داراست. این ورزش به صورت تفریحی در هر محیط باز مانند پارک، پارکینگ یا صحرا با حضورحداقل دو نفر و با پرتاب یک بشقاب برای یک‌دیگر، قابل انجام است و باعث تحرک بازیکنان می‌شود.

انجمن فریزبی در ایران از اواخر دهه‌ی هشتاد فعالیت خود را آغاز کرده و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌ی گسترش این ورزش در کشور حاصل شده است.

گفتنی‌است در سیستان و بلوچستان نیز مدتی است که معرفی این ورزش آغاز شده و مسئولیت بخش کودک و نوجوان آن برعهده‌ی مهدیه زراعتی، مربی فرهنگی مرکز مجتمع زاهدان، است.