کد خبر: 258288
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
نقد کتاب «راز خانه سه خواهرون» در تبریز

ویژه‌برنامه ادبی «دو پنجره» با حضور عبدالمجید نجفی نویسنده اثر «راز خانه سه خواهرون» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه کتاب «راز خانه سه خواهرون» نوشته عبدالمجید نجفی توسط نوجوانان علاقه‌مند و منتخب مراکز فرهنگی و هنری کانون آذربایجان شرقی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
در این نشست فریدون عموزاده خلیلی دبیر انجمن نویسندگان کودک نیز در سخنانی درخصوص ویژگی‌های ابعاد آثار ادبی عبدالمجید نجفی سخنرانی کرد.
نویسنده رمان «راز خانه سه خواهرون» نیز در این برنامه به پرسش‌های شرکت کنندگان در باره شخصیت‌ها و اتفاقات این رمان پاسخ داد.
کتاب «راز خانه سه خواهرون» از سری رمان نوجوان امروز است که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به چاپ رسیده است.
ویژه‌برنامه دو پنجره با هدف آشنایی نوجوانان با نویسندگان و نقد و بررسی کتاب‌های آنان در مراکز فرهنگی هنری کانون در استان‌ها برگزار می‌شود.
در ابتدای جلسه یکی از اعضا که رمان را بصورت خلاصه به نظم در آورده بود مورد توجه عموزاده خلیلی و نجفی قرار گرفت.
داستان کتاب «راز خانه سه خواهرون» مربوط به سال‌های 1320 و وقایع آن زمان است. بچه‌ها از محله‌های قدیمی و اتفاقات آن و همچنین شخصیت‌هایی داستان و سرنوشت آن‌ها پرسش‌هایی پرسیدند و ایراداتی مثل ترجمه بعضی از جملات از ترکی به فارسی داشتند که نویسنده کتاب آن‌ها را عمدی دانست و از ویژگی‌های فرهنگی زبان آذری دانست.