قصه نجیب‌ترین فرصت گفت‌وگو است

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین گشایش باشگاه مادران قصه‌گو در کانون استان فارس گفت: قصه‌ها نجیب‌ترین فرصت گفت‌و‌گو را رقم می‌زنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین علیجانی که هم‌زمان با بیست و چهارمین هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در روز «کتاب و خانواده» سخنرانی می‌کرد، گفت: مادران جوان باید متوجه باشند که دیگر برای خواباندن و ساکت کردن کودکان نباید قصه بگویند، بلکه قصه‌ها باید برای هوشیاری و بیداری کودکان این سرزمین باشد.
به اعتقاد وی قصه باید ما را بیدار کند چراکه قصه‌گویی بهترین وسیله‌ی ارتباطی در دنیای شلوغ کنونی است.
مدیرکل صدا و سیمای استان فارس نیز در این مراسم از آمادگی صدا و سیمای این استان برای پرداختن بیشتر به امر قصه‌گویی خبر داد و افزود: آمادگی داریم انتقال دهنده‌ی آوای قصه‌های مادران استان فارس به سراسر ایران باشیم چرا‌که قصه‌ها موجب انتقال رشد و برکت در کشور می‌شوند.
سیدتقی سهرابی در ادامه با بیان این‌ مطلب که در دنیای کنونی قصه‌گو به ندرت وجود دارد و آن‌چه به عنوان قصه بازگو می‌شود مادرانه نیست، عنوان کرد: قصه‌گویی‌های امروز بیشتر با نگاه به گیشه همراه است.
مدیرکل کانون استان فارس نیز راز شگفت قصه‌ها را تکاپو برای جان بخشیدن به روح‌های افسرده دانست و گفت: هدف از گشایش این باشگاه که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی بود یادآوری اهمیت قصه به مادران جوان است.
زهرا افتخاری با اشاره به اهمیت نقش کتاب در پرورش نسل‌های نو اضافه کرد: دایره‌ی واژگان کودکان با قصه‌گویی و خواندن کتاب غنی‌تر می‌شود.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با تشکیل این باشگاه در شیراز، ارتباط مادران به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان اجتماع با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش شود.
در این آیین که روز 24 آبان 1395 در مجتمع فرهنگی‌هنری اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد معاون استاندار، مدیر‌کل ارشاد اسلامی، مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز حضور داشتند.