کانون نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد

فرماندار گچساران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهایی است که برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه فعالیت می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالرحیم رحیمی در بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و در مراسم تجلیل از کتاب‌خوانان برتر با بیان این مطلب افزود: کانون می‏تواند در شکوفایی استعدادهای دانش‌‏آموزان، دانشجویان و تمامی جویندگان علم موثر بوده و در انتها، به تولید علم و دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.
وی یادآور شد: در دنیای امروز علی‌رغم پیشرفت و توسعه گسترده فن‌آوری‌های مدرن و شبکه‌های ارتباطی مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی همچنان جایگاه، نقش و اهمیت خود را حفظ کرده است.
رحیمی با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ مکتوب و ارزش والای کتاب و تاریخ ملی ایرانیان تصریح کرد: باید زمینه انس و الفت مردم به ویژه کودکان و نوجوانان با کتاب را فراهم آوریم تا شاهد افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان باشیم.
در این بازدید مدیرکل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن اظهار خشنودی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در پی توسعه مطالعه مفید، افزود: هویت هر انسان به عمق روح و میزان دانایی اوست.
عیسی گرجی‌زاده تصریح کرد: کتاب غذای روح انسان است و برای تقویت روح، نیاز به خواندن کتاب‌های مفید و مناسب بوده و در واقع شایسته است دانش‌آموزان با بهره‌گیری از سیره بزرگان دینی و ادبی با برنامه‌ریزی دقیق در پی تقویت فکری خود گام بردارند.
وی با بیان این‌که کتاب‌خوانی را باید در بین کودکان و نوجوانان نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: هر فردی به مقدار مطالعه‌ای که انجام می‌دهد، میزان دانایی‌اش افزایش پیدا می‌کند.
تجلیل از کتاب‌خوانان برتر مراکز فرهنگی هنری گچساران، تقدیر از مربیان مراکز فرهنگی هنری گچساران به سبب کسب عنوان برگزیده جشنواره قصه‌گویی و نمایش عروسکی از دیگر برنامه‌های این بازدید بوده است.