کد خبر: 262803
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس ضروری است

فرماندار ارومیه بر راه‌اندازی و تجهیز کتاب‌خانه‌ها در مدارس به‌ویژه مدارس روستایی تأکید و توجه به این مهم را ضروری دانست.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباس حسن‌خانی فرماندار ارومیه در آیین گشایش کتاب‌خانه مدرسه روستای انهر با تأکید بر اهمیت گسترش کتاب‌خوانی در میان دانش‌آموزان گفت: وجود کتاب‌های مناسب در کتاب‌خانه‌های مدارس از ضروریات است.
حسن‌خانی با اشاره به این‌که مطالعه کتاب‌های مختلف مهم‌ترین مکمل برای دروس آموزش رسمی است، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با داشتن یک مجموعه غنی از کتاب‌های مفید تلاشی سازنده را بیش از پیش در امر کتاب‌رسانی و فعالیت‌های کتاب‌محور آغاز کرده است.
وی در پایان گفت: برنامه‌های مشترک فرهنگی نیز بین فرمانداری و کانون با رویکرد مسایل اجتماعی در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود.
ورود کتاب‌های کانون به مدارس راه‌گشای مسیر مطالعه
مدیرکل کانون آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به این‌که تجهیز مدارس روستایی با کتاب‌های کانون از برنامه‌های مهم کانون استان است، گفت: پیش‌تر نیز کتاب‌خانه یک مدرسه روستایی و یک مسجد با کتاب‌های کانون تجهیز شده بود.
جواد زاهدی افزود: امروز به واسطه کتاب‌خانه‌های سیار، مناطق روستایی نیز از نعمت کتاب بهره‌مند می‌شوند و جای بسی خوشحالی است که جامعه‌ای کتاب‌خوان داشته باشیم و کتاب‌خانه‌ها بتوانند فضای مناسبی را برای بهره‌مندی تعداد بیشتری از کودکان فراهم سازند.