پشتکار و تخیّل قوی لازمه‌ی نوشتن است

داوود امیریان، نویسنده برجسته‌ی کشور درنشست با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان به‌آنان توصیه‌کرد پشتکارداشته باشند و تخیّل خود را قوی کنند.

 به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، امیریان با بیان این‌که تمرکز، پشتکار و شناخت ابزار و عناصر داستان لازمه‌ی نوشتن است، به‌کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد جدیت داشته‌باشند، مطالعه کرده و تخیّل خود را قوی‌کنند.
این نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوانان درادامه به ویژگی‌های یک نویسنده خوب پرداخت و اظهارکرد: شاعر و نویسنده‌شدن کار سختی نیست؛ یک نویسنده‌ی خوب بایستی هوشیارباشد و بتواند فعل خواستن را نیز صرف‌کند.
نویسنده کتاب «تولد یک پروانه» در‌ادامه به‌اهمیت و نقش سوژه در داستان اشاره‌کرد و گفت: بسیاری از آثار‌بزرگ باموضوع کوچکی آغاز‌شده‌است و درحقیقت سوژه هم‌چون دکمه‌ای‌است که باید برای یافتن  لباس مناسب آن تلاش‌کرد.
وی درعین‌حال سوژه را به‌دانه‌ای تشبیه‌کرد که می بایست در زمین مناسبی قرارگرفته و به آن رسیدگی‌شودتا‌شاهد داستانی جذاب و مخاطب‌پسند باشیم.
امیریان هم‌چنین اهمیت طرح و نقشه درداستان را مورد توجه‌قرار‌داد و گفت: درنوشتن ممکن است مسیر داستان  بر‌اساس اولویت‌ها تغییر‌کند و چنان‌چه نقشه‌ی‌راه‌ داشته‌باشیم، به‌هدف نهایی خواهیم‌رسید.
این نویسنده‌ی برجسته‌ی کشورهم‌چنین از انگیزه‌‌های خود برای نوشتن سخن‌گفت و از خانواده و مخاطبان به‌عنوان مشوق اصلی خود برای نوشتن‌ نام‌برد.
داوود امیریان درادامه این‌نشست که درمرکز فرهنگی هنری شماره یک رشت صورت‌گرفت، درپاسخ ‌به‌پرسشی در‌ارتباط با آثارش‌گفت: تمامی کتاب‌هایم را دوست‌دارم؛ گاهی انسان با بعضی از کتاب‌هایش زندگی‌می کند و «گردان قاطرچی‌ها»، «دوستان خداحافظی نمی کنند» و «جام جهانی درجوادیه» از جمله‌ی این آثار هستند.
این نویسنده که آثارارزش‌مندی درحوزه‌های مختلف دارد، عضویت خود درکانون پرورش فکری را زمینه‌ساز ورود به‌عرصه‌ی نویسندگی عنوان‌کرد و بااشاره به‌تلاش‌های مربیان کانون برای کشف و پرورش استعداد‌های اعضا،  به‌کودکان و نوجوانان توصیه‌کرد با بهره‌گیری ازراهنمایی‌های ارزنده‌ی مربیان و مطالعه بیشتر در‌مسیر موفقیت گام‌بردارند.