امیداست این انجمن‌ها شروع خوبی برای تربیت نویسندگان و شاعرانی توانمند باشد

هادی یوسف‌زاده درنخستین جلسه انجمن ادبی کانون تبریز که با حضور دکتر حسین مهرنگ استاد ادبیات دانشگاه و جمعی از اعضای نوجوانان برگزار شد اظهار امیدواری کرد شکل‌گیری انجمن‌های ادبی کانون سرآغازی برای تربیت نویسندگان و شاعرانی توانمند باشد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی مدیر کل کانون افتتاح انجمن‌های ادبی را مطالبه به حق کودکان و نوجوانان دانست و با تاکید بر رفع موانع احتمالی از اهتمام مسئولان کانون استان برای فعال کردن این انجمن‌ها در تمام مراکز استان خبرداد.

دکتر مهرنگ در این مراسم که با محوریت سعدی‌خوانی برگزار شد کودکان و نوجوانان را به رعایت اخلاق، احسان و نیکوکاری توصیه کرد و با تشریح چند حکایت از بوستان سعدی در این باب افزود، متون کهن ایرانی نمایانگر سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند و بایستی به این متون در بحث پرورش فکر و ذهن کودکان بهای بیشتری داده شود.

در این مراسم مهین عابدینی کارشناس ادبی کانون استان هدف از تشکیل انجمن‌های ادبی در کانون را استفاده از گذرگاه ادبیات برای تربیت انسان‌هایی متعالی و دارای کمال دانست و افزود در این مسیر اگر توانستیم نویسنده یا شاعری توانمند شویم کار را کاملتر انجام داده‌ایم.

ادامه جلسه با نقد و بررسی آثار کودکان و نوجوانان همراه بود که در این رابطه کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون استان گفت: قرار نیست حتما در انجمن آثار برگزیده مسابقات قرائت شود بلکه اعضایی هم که تجربه‌های اولیه نوشتن را دارند نیز بایستی از این فرصت استفاده کنند.

در ادامه چند تن از نوجوانان آثار ادبی خود را قرائت کردند و حضار نظرات خود را در رابطه با این آثار بیان کردند.