جشنواره استانی قصه‌گویی به میزبانی جیرفت برگزار می‌شود

مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان، به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در سفر به شهرستان جیرفت با مسوولان این شهرستان پیرامون برگزاری مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

بنا بر این گزارش، محسن روحی جشنواره قصه‌گویی را یکی از رویدادهای مهم و پراستقبال در کانون عنوان کرد و گفت: قصه‌گویی یک ابزار قدرتمند تربیتی است که می‌تواند بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی را کاهش دهد.

روحی با بیان این‌که، برگزاری موفق بیست دوره جشنواره قصه‌گویی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشان از تاثیرگذاری این اتفاق مهم فرهنگی و اقبال خانواده‌ها به چنین برنامه‌هایی است، خاطر نشان کرد: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در شهرستان‌های مختلف استان باعث ورود فرهنگی به درون خانواده‌ها می‌شود و بدون تردید نتایج و اثرات آن نیز مشهود خواهد بود.

وی سرمایه اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را  اعتماد خانواده‌ها به این مجموعه برشمرد و یادآور شد: ظرفیت‌های مختلفی در کانون وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای افزایش سطح فرهنگ و پرورش افرادی توانمند و عالِم برای آینده کشور بهره برد.

این مسوول فرهنگی به برگزاری جشنواره مادران قصه‌گو در زرند اشاره کرد و افزود: این تجربه خوب نشان داد خانواده‌ها نیز خواهانِ چنین حرکت‌های فرهنگی هستند و وظیفه‌ی ما به عنوان مسوولان فرهنگی این است بسترِ مشارکت  و حضور  را برای آن‌ها فراهم کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانبا اشاره به این‌که محور فعالیت‌های کانون کتاب و کتاب‌خوانی است، تصریح کرد: حضور کودکان و نوجوانان در کانون اختیاری و بر اساس علاقه‌مندیشان است  و این امر باعث تاثیرگذاری بیشتر کانون  بر کودکان و نوجوانان در انتخاب مسیر زندگی‌شان می‌شود.

روحی همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی در جنوب استان را ضروری دانست و افزود: مراکز سیار روستایی کانون گام مهمی در حوزه عدالت فرهنگی است و تلاش داریم به زودی تعداد این مراکز را در جنوب استان توسعه و گسترش دهیم.

نادر مولایی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت نیز در این نشست با اشاره به این‌که آسیب‌های اجتماعی در جنوب استان به فراخور منطقه، متفاوت است، این آسیب‌ها را ناشی از کمبود برنامه‌های فرهنگی و منشا آن را در خانواده دانست.

مولایی با بیان این‌که مهم‌ترین اصل توسعه‌یافتگی یک کشور توسعه‌ی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: زیرساخت  هر جامعه تفکرات آن جامعه است که بایستی به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم چراکه اگر پایه و اساس درست شود، همه‌چیز درست می‌شود.

وی با تاکید بر ورود پیدا کردن به خانواده‌ها و تامین خوراک فرهنگی آن‌ها، یادآور شد: اگر عقیده و اندیشه‌ای که نیاز و تغذیه‌ی روح فرزندانمان است به آن‌ها ارائه دهیم، نیمی از راه سازندگی را پیموده‌ایم.

این مسوول تصریح کرد: اگر کودکان و نوجوانانمان را رها کنیم بی‌انگیزه می‌شوند و مسیر درست زندگی‌اش را گم می‌کننند؛ با کمک و مساعدت یکدیگر تلاش کنیم فضای متفاوت‌تری برای کودکان و نوجوانان رقم بزنیم.

مولایی همچنین به جمعیت دانش‌آموزی 42 هزار نفری در جنوب استان اشاره کرد و بیان داشت: سطح فرهنگی در روستاها پایین‌تر است که خود باعث مشکلات بیشتر در این مناطق می‌شود و مراکز سیار روستایی کانون یک اتفاق خوب برای کاهش چنین مشکلاتی است.

وی با بیان این‌که کمک به بچه‌های جنوب عزم منطقه‌ای می‌طلبد، خاطرنشان کرد: شهرستان جیرفت آمادگی کامل دارد برای برگزاری جشنواره قصه‌گویی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری کند.

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یکم تا سوم آبان با حضور قصه‌گویان برگزیده‌ی مرحله‌ حوزه‌ای و به میزبانی شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =