کد خبر: 272233
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
بازدید 398
رقابت31قصه گویی برترلرستانی درخرم آباد

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان درخرم آباد برگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در لرستان باهدف گسترش فرهنگ قصه گویی، توانمند سازی مربیان از طریق ارتقاء دانش قصه گویی، تولید متون مناسب قصه گویی برای کودکان و نوجوانان و تبادل تجربه میان قصه گویان برگزارشد.

محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: امسال بیش از230 شرکت کننده ازسراسر استان متقاضی شرکت درجشنواره شدند که از این میان110 قصه گو به دبیرخانه استان معرفی که پس از داوری 31 قصه گو برا کسب مجوز حضور در جشنواره سراسری به رقابت پرداختند

وی افزود: قصه‌گویان این جشنواره قصه‌های خود را با موضوع آداب و سنن، افسانه‌های بومی و محلی، رضوی و آموزشی و تربیتی روایت  کردند.

وی ادامه داد: قصه گویی به عنوان سرمایه و گنجینه ای از واژگان، توان تاثیر در آموزش و شکل گیری شخصیت کودکان نقش غیر قابل انکاری دارد.

محمدی تصریح کرد: توجه و حمایت از قصه گویی، موجب حمایت از فرهنگ اصیل و تربیت اجتماعی و عاطفی و رفتاری در کودکان و نوجوانان خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  از قصه گویی، تصریح کرد: برگزاری جشنواره قصه گویی از فعالیت های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوده و سیاست گذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سالیان آتی، برگزاری هرچه باشکوه تر جشنواره ، کارگاه هاو محافل قصه گویی است.

درپایان جشواره 9 نفر بعنوان برگزیده انتخاب شدندو ۵نفرنیز دربخش نقالی وپرده خوانی انتخاب معرفی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =