تلاش برای توسعه حقوق شهروندی در حوزه کودک ونوجوان

در نشست بین سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برای توسعه حقوق شهروندی در حوزه کودک ونوجوان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، همزمان با فرارسیدن هفته ملی کودک، در نشست میان محمدعلی یزدان شناس و مریم جمشیدی که دراین اداره کل برگزار شد، پیرامون برنامه های هفته ملی کودک، تحقق  و توسعه حقوق شهروندی در حوزه کودک ونوجوان، تولید طرح ها و برنامه های کیفی و اثر بخش برای کودکان ونوجوانان شهری و روستایی استان بحث و گفتگو شد.

سرپرست کانون پرورش فکری مازندران در این دیدار با تشریح برنامه های کانون در هفته ملی کودک افزود: برنامه ریزی برای تشکیل کمیته کودک ونوجوان این هفته در استان صورت گرفته و بزودی اولین جلسه این کمیته با حضور دستگاه های متولی حوزه کودک در استان برگزار می شود.

یزدان شناس با تاکید براهمیت ایجاد نشاط و شادی در کودکان ونوجوانان اظهار داشت: یکی از ضرورت های مهم برای نسل امروز، توسعه فضای نشاط و امید است این اصل می تواند مهم ترین کارکرد کمیته کودک ونوجوان باشد.

رییس کمیته کودک ونوجوان هفته ملی کودک ونوجوان مازندران در عین حال  با اشاره به قرار گرفتن هفته ملی کودک امسال در ماه محرم حسینی تصریح کرد:هفته ملی کودک امسال با شعار" هرکودک نشانه خداست" رنگ بوی حسینی به خود خواهد گرفت و برنامه های این کمیته متناسب با ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد:مهمترین ظرفیت  انقلاب اسلامی، داشتن نیروی جوان و آینده ساز است؛ بر همین مبنا می بایست ظرفیت های لازم برای توسعه و کیفی بخشی برنامه های فرهنگی در حوزه کودکان ونوجوانان تقویت شود.

مریم جمشیدی نیز در این نشست با مهم خواندن برنامه های کانون در تربیت نسل آینده، آشنایی نسل جوان با حقوق شهروندی را مهمترین وظیفه دستگاه های متولی حوزه کودک ونوجوان  خواند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید بر این نکته که بچه های ما مظلوم هستند، خاطر نشان ساخت: باید کاری کرد تا کار برای کودک کیفی و اثر بخش شود.

دبیر  کنوانسیون حقوق کودک مازندران بیان داشت: تربیت بچه های شادتر، قدرت حل مسئله در کودکان ونوجوانان، نه گفتن، آشنایی و آموزش حقوق شهروندی،گفتمان آزاد درمدارس و... از جمله مواردی هستند که می بایست به عنوان ضرورت در دستور کار حوزه های تربیتی و آموزشی قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =