کد خبر: 272614
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
دیدار با خانواده اولین شهید مدافع حرم شهرستان کاشمر

کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری کاشمر میهمان خانواده اولین شهید مدافع حرم شهرستان کاشمر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده معظم آنان و در آخرین روز از هفته دفاع مقدس مربیان فرهنگی کانون به همراه 10 عضو دختر به دیدار خانواده شهید «علی زاده اکبر»‌-اولین شهید مدافع حرم شهرستان کاشمر- رفتند.

منیر ریحانی مربی مسئول مرکز در این دیدار به فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدای انقلاب و اسلام اشاره کرد و گفت: صبر و تحمل خانواده‌های شهید در حفظ استقلال و عزت کشور قابل ستودن است و ما این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا و رزمندگان هستیم.

ریحانی در ادامه به الگو بودن شهدا برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: دیدار از خانواده شهدا فرصت خوبی است تا کودکان و نوجوانان امروز با شخصیت‌های اسلامی و انقلابی آشنا شوند و خود را بر حفظ ارزش‌های اسلامی بیش از پیش متعهد بدانند.

همسر این شهید والامقام ضمن بیان خاطرات دوران رزمندگی آن بزرگوار، از صفات پسندیده و خاطرات خوش گفت و از حضور مستمر ایشان بر مزار شهدا و آخرین جمله‌اش در روز وداع یاد کرد و گفت: همسرم در آخرین اعزام خود تاکید داشت که «دیرم شده، فقط باید بروم...» و گویا خودش می‌دانست قرار است به مقام رفیع شهادت نائل آید.

مهدی 14 ساله و فاطمه 9 ساله نیز از خاطرات خوش پدرشان گفتند. مهدی ضمن بیان خاطرات پدرش، از اینکه حتی در فضای مجازی عکس‌های پدرش به عنوان شهید مدافع حرم منتشر می‌شود ابراز خرسندی کرد و گفت: حتما راه پدرم را ادامه می‌دهم و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع خواهم کرد.

در پایان دیدار و به رسم یادبود هدایایی از جانب کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری کاشمر به این خانواده اهدا شد.

گفتنی است؛ شهید «علی زاده اکبر» در کشور سوریه و در منطقه حلب به مقام والای شهادت نائل آمده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =