جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در استانداری فارس برگزار شد

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی و روزجهانی کودک در استانداری فارس و با حضور نمایندگان سازمان های عضو کمیته کودک و نوجوان (هفته ملی کودک) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در این جلسه که اعضای کمیته هفته ملی کودک به ارائه برنامه های سازمانی خود پرداختند، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که میزبانی این جلسه را بر عهده داشت با ارائه گزارش و جدول فعالیت های کمیته کودک و نوجوان استان و به ویژه اداره کل کانون پرورش فکری، خواستار همکاری هر چه بیشتر سازمان ها در حوزه کودک و نوجوان شد.

زهرا افتخاری، با توجه به تقارن زمانی ماه محرم و هفته ملی کودک و به منظور نهادینه کردن ارزش های تربیتی عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، گرامی داشت هفته ملی و روز جهانی کودک را با رویکرد آموزه های عاشورا خواستار شد و برنامه های پیش بینی شده توسط کانون فارس در هفته ملی کودک را دارای این ویژگی برشمرد.

در ادامه این جلسه، حمزه عابدی، معاون مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس لزوم توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان حلاوت بخش خانواده ها و آینده سازان ابران اسلامی را یادآور شد و از اعضا کمیته خواست خارج و فراتر از وظیفه اداری به این موضوع توجه کنند.

وی گفت: سرمایه گذاری برای کودک و نوجوان سرمایه گذاری برای آینده کشور است؛ در جامعه ملتهب و آسیب دیده امروز، همه ما در حوزه اجتماعی و فعالیت های این حوزه مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

عابدی ادامه داد: تلاش کنیم آسیب های جامعه به کودکان و نوجوانان آسیب نزند و این میسر نخواهد شد مگر با انجام مناسب و به موقع فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی.

وی در این جلسه با قدردانی از مسئولین کانون پرورش فکری فارس به جهت اهتمام ویژه و  برنامه ریزی مناسب در حوزه کودک و نوجوان و هفته ملی کودک، خواستار همکاری بیش از پیش اداره ها و سازمان ها شد.

نمایندگان اداره های کل ارشاد اسلامی، بهزیستی، آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری، صدا و سیما وحفاظت محیط زیست، با حضور در این جلسه به ارائه برنامه های پیش بینی شده خود در هفته ملی و روز جهانی کودک پرداختند.

بر اساس این گزارش، هر روز هفته ملی کودک با عناوینی نامگذاری شده است که شنبه ۱۵ مهر ۹۶ که مصادف است با ۱۶ محرم سال۱۴۳۹ هجری قمری، با عنوان «کودک، زیر چتر ایمان» نام دارد؛ هم‌چنین روز ۱۶ مهر هم‌زمان با روز جهانی کودک با عنوان «کودک در پناه خانواده» نام‌گذاری شده است.

روزهای ۱۷ تا ۱۹ مهر نیز به ترتیب «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک سلامت و ایمنی» و «کودک و فن‌آوری‌های نوین» نام دارد؛ «کودک، کتاب و محصولات فرهنگی» و «مفهوم کودکی» نیز دو عنوانی است که برای روزهای ۲۰ و ۲۱ مهر از سوی شورای  برنامه‌ریزی هفته‌ملی کودک تعیین شده است.

 هفته ملی و روز جهانی کودک امسال با شعار «هر کودک نشانی خداست...» طی روزهای ۱۵ تا ۲۱ مهر در تهران و سراسر ایران از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف و در چهارچوب برنامه‌های ملی برگزار می‌شود که مسئولیت و دبیری این کمیته را کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =