غیر مستقیم بودن مسائل آموزشی برای دانش آموزان لذت بخش است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در جلسه هماهنگی اجرای طرح کانون مدرسه بر غیر مستقیم بودن مسائل آموزشی تاکید و آن را برای دانش آموزان لذت بخش دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، جلسه هماهنگی طرح کانون مدرسه با حضور حسین بهرامی نوید معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در اداره کل کانون استان برگزار شد.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان با ابراز خرسندی از برگزاری طرح کانون مدرسه به ارائه گزارشی از تعاملات مراکز کانون با مدارس در طول سه سال گذشته پرداخت و ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح کانون مدرسه ارتباط مدارس با مربیان و مراکز کانون بیش از پیش افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در طرح کانون مدرسه که بر اساس آن بخشی از آموزش کودکان مدارس ابتدایی در کانون انجام می‌شود، مطالب آموزشی توسط مربیان کانون و در حضور معلم برای دانش‌آموزان ارایه خواهد شد و مربیان به روش‌ غیرمستقیم مطالب درسی را در قالب فعالیت‌های کانونی آموزش می دهند.

در ادامه زهرا رضوی ملایری معاون فرهنگی کانون استان؛ ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش آموزان، انس دانش آموزان با مطالعه و کتابخوانی و پرورش قوه تفکر، لذت بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک های متنوع یادگیری با آموزش غیر مستقیم را اهداف اجرای طرح کانون مدرسه بیان کرد.

وی افزود: برنامه فوق در دو سطح انجام می شود که در مرحله اول طرح کانون مدرسه دانش آموزان در مراکز فرهنگی، هنری کانون حاضر می شوند و در سطح دوم مربیان کانون به منظور پوشش تعداد بیشتری از دانش آموزان هر ماه یکبار در مدارس منتخب طرح حضور یافته و فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در کلاس اجرا می کنند.

حسین بهرامی نوید، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با تقدیر از مجموعه کانون در اجرای "کانون و مدرسه" ، اظهار امیدواری کرد با توجه به هدف گذاری مناسب در اجرای این طرح، خلاء های دوره آموزش ابتدایی برطرف شده و دانش آموزان با مشارکت جدی بتوانند اوقات خوشی را همراه با آموزش غیر مستقیم سپری کنند.

بهرامی نوید از تعلیم و تربیت بعنوان ایجاد فرصت نام برد و افزود: هر چه قدر زمان و تنوع بیشتر  و برنامه ریزی مناسب باشد شاهد بروز استعدادهای نهفته خواهیم بود. وی خلاقیت و نوآوری را از والاترین ویژگی‌های انسان برشمرد و به مربیان توصیه کرد روح خلاقانه خود را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بر ایجاد فضای بصری مناسب با تنوع کاری تاکید کردو گفت: کانون با اجرای برنامه‌های متنوع عشق به آموختن و عشق به بودن را در مخاطبین خود زنده نگه داشته است.

گفتنی است جعفر جگروند رئیس اداره کل آموزش ، مریم مظفری کارشناس آموزش و پژوهش و مصطفی فراهانی کارشناس روابط عمومی از دیگر حاضرین در این جلسه بودند که در تاریخ 12 مهرماه در دفتر مدیر کل کانون استان همدان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =