مهارت‌افزایی و بهینه‌سازی اوقات فراغت با فعالیت‌های هنری

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از ویژگی برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی را مهارت‌افزایی و بهینه‌سازی اوقات فراغت بچه‌ها عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار هنرجویان دوره تابستانی کارگاه‌های مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ و هنری کانون که با عنوان «آفرینش دوباره» در خیابان حجاب تهران برپا شده است با تاکید بر این موضوع گفت: این مرکز علاوه بر فعالیت‌های مختلف فرهنگی و نمایشگاهی دارای بخش کارگاه‌های هنری نیز است که در آن 30 فعالیت در 12 دوره گارگاهی به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود.

وی افزود: اگرچه شاکله‌ی این بخش مانند فعالیت‌های جاری کتاب‌خانه‌های کانون نیست اما از نظر کیفیت فعالیت‌ها و جنبه‌های مهارت‌افزایی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با توجه به اعتماد و استقبال خانواده‌ها بسیار مفید و تاثیرگذار است.

حاجیان‌زاده هم‌چنین یادآور شد: با توجه به نمایشگاهی که امروز از آثار و دست‌آوردهای هنرجویان کارگاه‌های دوره ی تابستانی این مجموعه شاهد بودیم نشان از استقبال خوب خانواده‌ها و بچه‌ها در این فصل دارد که علاوه بر اعتماد خانواده‌ها برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مرکز برای فصل تابستان نیز تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: از سه سال گذشته مسوولان این مرکز طرحی را با عنوان بسته‌ی آموزشی آماده کرده‌اند که در این طرح هنرجویان دختر و پسر به صورت جداگانه دو روز کامل در هفته از 8 صبح تا 16 در کارگاه‌های مختلف شرکت می‌کنند که پذیرایی نیز تدارک دیده شده و در کنار مربیان تخصصی رشته‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی، مربی مشاور و راهنما نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

مدیرعامل کانون در پایان این بازدید با تعدادی از مربیان این مرکز گفت‌وگو کرد و از نزدیک با مسایل و موضوع‌های مختلف آن‌ها آشنا شد و برای فراهم کردن شرایط بهتری برای ادامه‌ی فعالیت‌های این مربیان اظهار امیدواری کرد.

نمایشگاه «آفرینش دوباره» با هدف تشویق بچه‌ها و آگاهی والدین بیش از 790 اثر هنرجویان کارگاه‌های نقاشی، سفال، کلاژ، طراحی، عکاسی، چاپ، موزاییک، دور ریختنی‌ها، هوا و فضا، شعر و قصه، تئاتر کاغذی، شطرنج و... در تابستان 96 را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

هم‌چنین خروجی عینی کارگاه‌های نمایش خلاق، گام به گام تا اندیشه، نوشتن خلاق، شعر و قصه نیز به صورت نماهنگ از ویدئو پروژکتور برای مخاطبان در این نمایشگاه، پخش می‌شود.

در عین حال در این نمایشگاه، به مناسبت سی‌ام شهریور روز جهانی صلح، هزار درنای کاغذی با اوریگامی به کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها آموزش داده می‌شود.

نمایشگاه آثار هنرجویان از 2 تا 12 مهر به مدت 11 روز در محل برپایی کارگاه‌های هنری مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان فاطمی، خیابان حجاب برپا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =