ماندگاری شعر را اندیشه‌ی عمیق رقم می‌زند

چهل و سومین انجمن ادبی بندرعباس با حضور اعضای نوجوان در کتابخانه‌ی مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان ، چهل و سومین انجمن ادبی بندرعباس با حضور اعضای نوجوان در کتابخانه‌ی مجتمع فرهنگی هنری آفرینش بندرعباس برگزارشد.

فاطمه غلامزاده در تعریف اندیشه در شعر گفت: منظور از اندیشه‌ی موجود در شعر، تفکری عرفانی یا فلسفی نیست ، بلکه تفکری است که درباره‌ی اجزای زندگی معمولی نیز می‌تواند مصداق پیدا کند.

کارشناس ادبی کانون خاطر نشان کرد: اندیشه یک رکن عمده در شعر محسوب می‌گردد، شعر بدون اندیشه، شعر بی پایه و اساس است وهر شعری که از اندیشه خالی باشد ، هیچگاه نمی‌تواند زمینه‌ی ماندگاری داشته باشد.

غلامزاده افزود:شعر مولوی، سنایی، خاقانی، بیدل، حافظ، خیام وسعدی تنها به دلیل دارا بودن دیگر جنبه های شعری ماندگار نشده اند بلکه سبب اصلی در بقاء و دوام آنها غنامندی از لحاظ اندیشه شان بوده است. وی بیان کرد: پشتوانه فکری و فرهنگی آثار این بزرگواران در تأثیر گزاری آنها نقش داشته است؛ چرا که محتواء درونمایه شعر را تشکیل می دهد. شعربی محتوا و درونمایه، شعر پوچ و بی هدف است. کارشناس ادبی کانون گفت: خواننده وقتی به سراغ شعر می رود که بتواند از مفاهیم درونی آن بهره ببرد در غیر آن، شعر، درخت خشک و بی ثمری را ماند که غیر سوخت، بدرد چیز دیگری  نخورد.

در ادامه‌ی این نشست اعضا اشعار خود را خواندند و در مورد اندیشه در شعر یکایک آن‌ها بحث و گفتگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =