گرامیداشت روز جهانی کودک در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد

همزمان با هفته ملی و روز جهانی کودک، با افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک در مازندران، ویژه برنامه گرامیداشت این هفته در کانون پرورش فکری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران،15 تا 21 مهرماه، در تقویم ایران، هفته ملی و روز جهانی کودک نامگذاری شده است.16 مهر نیز به عنوان روز جهانی کودک، ویژه برنامه‌ای به همراه افتتاح نمایشگاه هفته ملی کودک با حضور مسوولان استانی، مدیران کل و معاونین  دستگاه های متولی حوزه کودک و خصوصا کودکان و خانواده ها با عنوان" هرکودک نشانی خداست"  در این اداره کل برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران به عنوان سخنران ویژه این برنامه با گرامی داشت این هفته و تقدیر از برگزار کنندگان این مناسبت، افزود:  ایجاد نشاط، امید و آرامش مهمترین وظیفه مسوولان در قبال کودکان است تا زمینه علم اندوزی و مهارت آموزی آنان فراهم آید.

علی نبییان با اشاره به نامگذاری این هفته با عنوان" هرکودک نشانی خداست" اظهار داشت: کودکان دلشان پاک است و بر همین اساس اهمیت  سلامت فکری و جسمی آنان قابل تامل است تا آینده ‌ای سرشار از امید و سازندگی برای بشریت ایجاد شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور، اهمیت کوشش و تلاش معلمان و مربیان، جهت پرورش استعداد ها و علم آموزی کودکان را مهم دانست وخطاب به کودکان حاضر تصریح کرد: دوران کودکی، دوران تحصیل و یادگیری است و احترام به معلمان و مربیان در مدارس و کانون لازمه این یادگیری است.

نبییان بیان داشت: آبادانی ایران اسلامی به دست توانمند بچه هاست وفراهم سازی زمینه های  رشد و شکوفایی استعداد های بچه ها وظیفه بزرگترهاست که می بایست به نحو احسن صورت پذیرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران  هم در این برنامه با تقدیر از همراهی استاندار و مسوولان استانداری و سایر دستگاه های فرهنگی، گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک، روز کودکان و فرصت خوبی است تا از مسؤولان خواسته شود، توجه ویژه به حقوق شهروندی کودکان داشته باشند تا لبخند را بر روی لبان کودکان ببینیم.

محمدعلی یزدان‌شناس افزود: در برخی از کشورها به‌دلیل وجود جنگ و ناامنی، فرصت نشاط، شادی و  زندگی کودکان  از بین رفته و حوادث ناگوار کام آنان را تلخ نموده است.

 سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با  مهم خواندن نقش دستگاه های حقوق بشری در ایجاد صلح و امنیت برای همه کودکان جهان، تصریح کرد: امیدواریم در کشورمان همه کودکان در نشاط و صلح باشند و خدارا شاکریم که در این عرصه فعالیت می‌کنیم و از وجود کارشناسان و مربیان خوب برای پرورش استعداد های کودکان ونوجوانان برخوردار هستیم.

یزدان‌شناس با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران مسؤولیت برپایی نمایشگاه  هفته ملی کودک را برعهده گرفته است، افزود:  برگزاری جلسه ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک در استانداری و این اداره کل  تدارک دیده شد که با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و مدیریت این اداره کل؛ نمایشگاه از آثار شهرستان‌های مختلف در کانون قرار داده شده است.

گفتنی است: علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 30/8 تا 12 و عصر ها از ساعت 14 تا 17 از نمایشگاه دیدن نمایند.  که این نمایشگاه نیز تا روز جمعه 25 مهر ماه در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران  برپا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =