ظرفیت قصه‌گویی در انتقال فرهنگی  مورد استفاده قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری یزد با اشاره به این که برای مبادله فرهنگی با موانعی روبه‌رو هستیم، گفت: از ظرفیت قصه‌گویی به خوبی می‌توان در زمینه‌ی انتقال فرهنگ استفاده کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمدعلی طالبی عصر ۱۷ مهر۹۶ در آیین‌اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، از جشنواره‌ی قصه‌گویی به عنوان یکی از برنامه‌های خوبی یاد کرد که در راستای پرورش خلاقیت فرزندان سرزمین ما اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: قصه و قصه‌گویی، از آن‌جا که بازتاب‌دهنده‌ی فرهنگ و هنرایرانی به عنوان فرهنگی که از یک سو اتکا به آموزه‌های دینی ما دارد و از سوی دیگر بهره‌مند از ظرفیت‌های غنی فرهنگی است، مورد توجه است و ازسویی ازآن‌جا که، نگاه ما به آینده را تبیین می‌کند، حائز اهمیت است.

طالبی بیان کرد: قصه حرکت دهنده است و می‌تواند باورهای‌دینی را تقویت کند که بسیار نیازمند آن هستیم و از سوی دیگر، قصه با ایجاد انگیزه، بسیاری از باورها را در فرزندان ما تقویت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: قصه نقش انسجام بخشی در کشوری نظیر ایران دارد که چند قومیتی را ایفا می‌کند زیرا همه‌ی قصه‌ها، زبان مشترک ما هستند و قصه در واقع می‌تواند پل ارتباطی میان فرهنگ‌های متفاوت باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاید در دنیای امروز نتوانیم به راحتی انتقال فرهنگی انجام دهیم زیرا موانع بسیاری در مقابل ما وجود دارد اما با زبان قصه و با استفاده از ظرفیت‌های قصه‌گویی، می‌توانیم انتقال فرهنگی را به صورت ماندگار و اثربخش به انجام برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =