کتاب‌خانه سیار روستایی کانون سفیر دوستی کودکان با طبیعت شد

در سومین روز از هفته ملی کودک، فعالیت‌ زیست محیطی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان آستارا با عنوان « کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی» برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، این ویژه‌برنامه در راستای فعالیت‌های زیست محیطی مربیان و اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی آستارا صورت‌گرفت و طی آن کودکان  ضمن آشنایی افزون‌تر با اهمیت صیانت از محیط‌زیست، با فعالیت‌های هدف‌مند مربی کانون همراه‌شدند.

برهمین اساس توحید شفق‌پور، مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون آستارا پیرامون نقش فعالیت‌های  زیست‌محیطی در حفظ گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری برای کودکان سخن‌گفت و استفاده ازتجربه‌ای پیشینیان را شیوه‌ای مناسب برای حرکت در این مسیر توصیف‌کرد.

همراهی کودکان با فعالیت زیست محیطی مربی کانون

وی افزود: چنان‌چه نگاهی به شیوه زندگی گذشتگان داشته‌باشیم و تاثیر رفتار و مواجه‌شدن آنها با محیط را  مورد توجه قرار دهیم، به یقین در رسیدن به اهداف موفق‌تر عمل خواهیم‌کرد.

مربی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در ادامه به معرفی کتاب و هم‌چنین اجرای مسابقه علمی با شرکت‌کودکان پرداخت وبا اهدای بسته‌های فرهنگی از همراهی آنان در این فعالیت‌هدف‌مند قدردانی کرد.

بنابراین گزارش در پایان این ویژه‌برنامه که با شرکت‌ کودکان روستای « تله‌خان » شهرستان آستاراصورت‌گرفت، اعضا با همراهی مربی خود به پاک‌سازی رودخانه هم‌جوار مدرسه پرداختند و یک فعالیت‌هدف‌مند را در کنار هم ‌تجربه‌کردند.  

گفتنی است کتاب‌خانه سیار روستایی آستارا به بیش از 1200  کودک و نوجوان در 24 روستای این شهرستان خدمات فرهنگی ارایه‌می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =