کد خبر: 273081
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
برگزاری مسابقه «نجات تخم مرغ» در کانون درمیان

هم‌زمان با سومین روز از هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری درمیان میزبان دانش آموزان مدارس شهرستان درمیان شد تا برگزار کننده مسابقه نجات تخم مرغ در فضای کانون شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،هم‌زمان با سومین روز از هفته ملی کودک، با حضور محمد بشیری زاده فرماندار درمیان  و جمعی از مسوولان این شهرستان، مسابقه «نجات تخم مرغ» در مرکز فرهنگی هنری درمیان با همکاری پژوهش‌سرای دانش آموزی علامه سعیدی برگزار شد.

فرماندار درمیان در این مراسم گفت:  هدف از هفته ملی کودک تأکید بر لزوم آموزش مسایل فرهنگی از سنین کودکی به نونهالان است که می‌تواند زمینه ساز ارتقای  فرهنگ  و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان درمیان باشد.

بشیری زاده  اضافه کرد: موفقیت فردی و اجتماعی آینده سازان جامعه در گرو رعایت حقوق کودکان و نوجوانان و برنامه‌ریزی در راستای برنامه‌های غنی حمایتی و تربیتی برای این قشر از اجتماع است.

وی هدف‌مند سازی آموزش، امور فرهنگی و پرهیز از موازی کاری را لازمه تقویت و منسجم کردن خورده فرهنگ‌های موجود در شهرستان درمیان دانست.

فرماندار درمیان یاد آور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان درمیان  ضمن شناسایی استعدادها بالقوه  کودکان درمیانی در تربیت و  پرورش آنان مطابق با اصول دینی و اسلامی نقش بی‌بدیلی دارد.

بشیری زاده خطاب به کودکان و نوجوانان  شهرستان گفت: احترام به قانون، رعایت ادب و اخلاق  و سعی و پشت‌کار برای تحصیل علم و مهارت وظیفه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان  ایران اسلامی برای ساختن جامعه‌ای پیشرفته و سالم است.

در این مسابقه جذاب و هیجان انگیز، 22 تیم متشکل از 10 تیم ابتدایی دختر و پسر و 12 تیم متوسطه اول دختر و پسر شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مسابقه تلاش کردند تا  تخم مرغ ها از ارتفاع 6 متری به زمین پرتاب کنند، بدون این‌که ضربه ای به آن وارد شود و بشکند.

در نهایت 4 تیم با رای هیات داوران برگزیده و به عنوان گروه برتر معرفی  و تجلیل شدند.

خوانش بیانیه روز جهانی کودک، مداحی توسط  یکی از اعضای کانون از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پایان بخش این مسابقه پذیرایی از کودکان با تخم مرغ به عنوان صبحانه سالم از طرف شبکه بهداشت شهرستان درمیان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =