مربی عاشق، بهترین تاثیر در تربیت کودک است

دکتر ربانی، محقق و عضو شورای کتاب کشور در کارگاه آموزشی هفته ملی کودک در رامسر، مربی عاشق را بهترین عامل  تاثیر گذاری در کودک دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، ستاد هفته ملی کودک  رامسر ، کارگاه "کودک و تربیت دینی" را با هدف مبانی کلی نقش مربی در فرایند پرورشی با حضور دکتر محسن ربانی استاد دانشگاه،محقق، مولف  و عضو شورای کتاب کشور و ۷۰ نفر از مدیران و مربیان مهد،معاونت و مربیان پروشی اموزش و پرورش برگزار کرد. 
دکتر محسن ربانی ضمن برشمردن بزرگترین راز موفقیت در تربیت  دینی با ایمان به جهان بینی توحیدی گفت : تنها یک مربی عاشق کودک می تواند بهترین تاثیر تربیتی را بگذارد. 
وی افزود کسی که در مسیر هدایت قرار گیرد خدا خود او را همراهی می کند و بر همین اساس،  وظیفه مربی درک خداشناسی و رسیدن به الگوی عملی است. 
مربیان می توانند با ساده سازی مفاهیم دینی و فراگیری شیوه های اموزشی دنیا از طریق رفتارهای پرورشی به تربیت دینی کمک کنند. 
ربانی ضمن بیان روایت هایی از حضرت محمد (ص) تصریح کرد: شناخت ارتباط  پیامبر بعنوان انسانی در آخرین مرتبه  دانش و فهم معنوی با مردم عامی عصر خود نشان بر شناخت توحیدی و تدریجی بودن تربیت دینی است . 
گفتنی است:  همیاران کارگاه کودک و  تربیت دینی سید جعفر رضایی امام جمعه محترم شهرستان رامسر ، اداره محترم بهزیستی ، مهد کودک شاپرک و کانون پرورش فکری رامسر می باشند . 
۱۵ ال ۲۱ مهر ماه در تقویم ایران هفته ملی کودک نامگذاری شده و اداره کل کانون پرورش فکری و مراکز فرهنگی و هنری این کانون در اداره کل و سراسر استان اقدام به برگزاری نمایشگاه هفته ملی و کارگاه های آموزشی نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =