پاسخ‌های مقام اول اجرایی استان به سوالات «صندلی داغ هفته ملی کودک»

استاندار خراسان رضوی بر روی «صندلی داغ» هفته ملی کودک نشست و به سوالات چالشی کودکان پاسخ داد.

دوشنبه ۱۷ مهرماه ۹۶ در سومین روز از هفته ملی کودک، ‌دو تن از اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد با ورود به استانداری خراسان رضوی به فضای اداری و رسمی آن‌جا رنگ و بوی کودکی بخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی در جریان اجرای طرح «مسوولین استان بر صندلی داغ هفته ملی کودک» استاندار و معاون سیاسی ایشان ساعاتی مقابل دو کودک خبرنگار نشستند و به سوالات آنان پاسخ دادند.

در این ویژه برنامه که با هدف معطوف کردن نگاه مسوولین به نیازها و حقوق کودکان برگزار شد؛ علیرضا رشیدیان با اشتیاق بر «صندلی داغ هفته ملی کودک» نشست و با مرور روزهای کودکی و خاطرات سال‌ های دور به سوالات «تانیا محمدزاده» و «داریوش صفاریان» اعضای ۱۱ و ۹ ساله کانون پاسخ داد.

علیرضا رشیدیان در پاسخ به این سوال که بازی‌های مورد علاقه اش در کودکی چه بوده گفت: الک دولک یکی از بازی‌های پرطرفدار بود و من هم خیلی این بازی را دوست داشتم.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به اینکه کدام یک از کتاب‌هایی که در دوران کودکی خوانده در خاطرش مانده است گفت: آن زمان مثل الان کتاب‌های خاص حوزه کودک و نوجوان کمتر بود و من در کودکی کتاب «موش و گربه» عبید زاکانی را بسیار دوست داشتم و بارها خوانده ام.

در جریان این مصاحبه کودکان فهمیدند که غذای مورد علاقه استاندار رضوی در کودکی قرمه سبزی بوده است؛ مشق ‌هایش را جا نمی‌زده است بلکه یا کامل می‌نوشته و یا اصلاً نمی‌نوشته و اینکه هنوز هم با آمپول میانه‌ی خوبی ندارد.

استاندار خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که با شنیدن نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چه چیزی در ذهنش زنده می‌شود گفت: یاد پویانمایی «رستم و سهراب»   که با دوستم در مرکز کانون پرورش فکری ساختیم می‌افتم و یاد کتاب‌هایی که امانت می‌گرفتم و مطالعه می‌کردم.

 رشیدیان در پاسخ به بچه‌ها که از او خواستند قولی به کودکان استان خراسان رضوی بدهد که بتواند عملیش کند گفت: قول می‌دهم در روستاهای پرجمعیت که کودکان، ‌ بوستان و فضایی برای بازی ندارند، این امکان را فراهم کنم و با تاکید بچه‌ها که قولتان یادتان نرود لبخند بر لبانش نشست و گفت: یادم نمی‌رود.

استاندار خراسان رضوی با تشکر از اعضا و همکاران کانون که فضایی متفاوت و پر از نشاط کودکی را برای او رقم زدند گفت: قول‌ می‌دهم با همه توان در جهت سلامت و آرامش و شادی کودکان گام بردارم و هر اقدامی که برای تحصیل، سلامت، آرامش، ‌بازی و رفاه کودکان لازم است انجام دهم.

شایان ذکر است ویژه برنامه «صندلی داغ» از جمله برنامه‌هایی بودکه با پیشنهاد و پی‌گیری واحد آفرینش‌های ادبی در هفته ملی کودک در کل مراکز فرهنگی هنری استان و با حضور مسوولین سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =