قصه گویی باعث افزایش سطح هوش اجتماعی و شکل دهی به شخصیت کودک می شود

معاون فرهنگی کانون فارس در آیین آغازین بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی بخش استانی، قصه گویی را باعث افزایش سطح هوش اجتماعی و شکل دهی به شخصیت کودک دانست و گفت: قصه یکی از هنرهای دیرینه ما ایرانیان است و برای آن مزیت های زیادی متصور شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعید رضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: اهمیت قصه گویی به حدی است که شاید بتوان تاریخ قصه گویی را هم زمان با خلقت انسان دانست. به گفته کامرانی قصه ها شاید تخیلی باشند اما بسیاری از آن ها به حقیقت تبدیل می شوند. وی با اشاره به آیاتی از سوره کهف گفت: خداوند خودش را قصه گو می نامد و بسیاری از بزرگان، خیلی از آیات قرآن را قصه می دانند. معاون فرهنگی کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه قصه گویی فن است یا هنر را به متخصصان وامی گذاریم اما آنچه مهم است این که قصه چون به شکل غیر مستقیم و به مرور بر مخاطب تاثیر می گذارد پس آموزه های آن در ذهن و روح شنونده ماندگار می شود.

کامرانی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری در سطح کشور به طور منسجم و با دارا بودن نقشه راه به بیستمین جشنواره قصه گویی رسیده است و این نشان از اهمیت قصه و قصه گویی در کانون و در اجتماع دارد.

سعیدرضا کامرانی، قصه گویی را باعث افزایش سطح هوش اجتماعی و شکل دهی به شخصیت کودک دانست و گفت: قصه یکی از هنرهای دیرینه ما ایرانیان است و برای آن مزیت های زیادی متصور شده اند از جمله: آموزش اخلاق؛ چرا که قصه ابزاری است که با استفاده از آن می توان به اهداف بزرگی دست یافت. آگاهی از اصول فرهنگی و ریشه های فرهنگی، افزایش مهارت کلامی و فن بیان، افزایش مهارت شنیداری، افزایش قدرت تخیل، تقویت حافظه و گسترش محدوده فکری کودک، افزایش توانایی برقراری ارتباط و کمک به کودک در مواجهه با مشکلات از دیگر خصایص قصه و قصه گویی از دیدگاه کامرانی بود.

معاون فرهنگی کانون فارس در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مربیان گفت: باید دید که کودکان به چه مفاهیمی و چه آموزش هایی نیاز دارند و از همین مفاهیم در قصه ها استفاده کنیم؛ از این رو باید در بخش تولید محتوا برای کودکان تلاش بیشتری داشته باشیم تا دچار سیر نزولی نشویم.

معاون فرهنگی کانون فارس، قصه گویی مربیان کانون را بسیار ارزشمند دانست که کمک می کند تا تخیلات کودکی با استفاده از فکر و قوه خلاقیت به واقعیت تبدیل شود.    

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی روزهای 19 و 20 مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =