چهل و دومین انجمن ادبی آفتاب هم‌زمان با رونمایی کتاب «یک دختر بی‌گوشواره»

۳۵ عضو نوجوان انجمن ادبی آفتاب در مراسم رونمایی کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» در موسسه «به نشر» آستان‌قدس رضوی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ۱۵ مهرماه ۹۶ مراسم رونمایی کتاب «یک دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما در موسسه «به نشر»   ناشر این کتاب و با حضور اعضای انجمن ادبی آفتاب برگزار شد.

محبوبه بزم‌آرا کارشناس مسوول ادبی استان در توضیح این خبر گفت: هم‌زمان با شروع هفته‌ی ملی کودک، اعضای فعال کارگاه‌های شعر و داستان مراکز فرهنگی مشهد و انجمن ادبی آفتاب با حضور در مراسم رونمایی کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» به میزبانی موسسه فرهنگی «به نشر» نظرات خود را در رابطه با شعرهای این مجموعه بیان کردند.

در این مراسم که با حضور «شاهین رهنما» شاعر مجموعه و «سید علی کاشفی‌خوانساری» نویسنده و منتقد ادبی حوزه کودک و نوجوان برگزار شد؛ کاشفی خوانساری گفت: در گذشته نه چندان دور ادبیات نوجوان استقلال کمتری داشت و یا وصل به ادبیات کودک بود و یا سرگردان در میان ادبیات بزرگسال. اما امروزه نگاه ویژه به این گروه سنی نویدبخش تولید آثاری خوب و متناسب با شرایط و ویژگی‌های نوجوانان امروز است.

در ادامه جلسه ده تن از اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری مشهد نظرات خود را در مورد اشعار و همچنین تصویرگری مجموعه «یک دختر بی‌گوشواره» بیان کردند.

برقراری ارتباط خوب با تصاویر و کشف‌های جدید مجموعه و تعابیر و تشبیهات زیبا، نگاهی نو و تازه به وقایع عاشورا از جمله نکاتی بود که توسط اعضا مطرح شد و دشواری دریافت وزن بعضی از اشعار و همچنین عدم تناسب تصویرگری با سلیقه‌ی مخاطب و کودکانه بودن تصاویر در مقایسه با محتوا و زبان اشعار که مناسب گروه سنی نوجوان هست از دیگر موارد اشاره شده توسط اعضای حاضر در برنامه بود.

شاهین رهنما سراینده مجموعه «یک دختر بی‌گوشواره» ضمن گوش دادن به نقد اعضا و یادداشت‌برداری دقیق از نکات ذکر شده گفت: از حضور اعضای صاحب قلم کانون پرورش فکری در مراسم رونمایی و شنیدن نقدها و نظرات آنان بسیار بهره بردم و امیدوارم دست‌اندرکاران برنامه، فیلم کامل صحبت‌های اعضا را در اختیارم قرار دهند تا تمام نکات را بررسی کنم.

وی در ادامه صحبت‌هایش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر تربیت چنین اعضایی تبریک گفت و از همکاری موسسه «به نشر» ‌و کانون در راستای برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است دیدار با نویسندگان و شاعران از برنامه‌های پیش‌بینی شده واحد آفرینش‌های ادبی استان در هفته ملی کودک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =